تور مالزي

تور مالزي

اگر قصد شركت در تور مالزي را داريد حتما اين مقاله را مطالعه نماييد، در اين جا توضيحات جامعي در خصوص اين كشور و مردمانش داده شده و در كنار آن ليست جاذبه ها نيز آورده شده است. ناگفته نماند كه شركت در تور مالزي مي تواند از بهترين و خاطره انگيزترين سفرهاي عمرتان باشد. يكي از الزامات سفر به مالزي خريد بليط است، در اين بخش توضيحاتي را در اين زمينه ارائه مي دهيم. در ابتدا بدانيد كه پروازهايي كه به سمت مالزي مي روند مستقيم هستند ولي امكان استفاده از پروازهاي غير مستقيم و خارجي نيز ميسر است. در اين سفر نياز به اخذ ويزا نداريد و مي توانيد در مدت زمان 14 روز بدون ويزا در اين كشور حضور داشته باشيد، مجموعه ما تورهاي متنوعي ارائه داده است كه مي توانيد بسته به بودجه و شرايط خود يكي از آن ها را برگزينيد. در ادامه با تعدادي از فرودگاه هاي كشور نيز آشنا مي شويد، اين فرودگاه ها مي تواند مقصد تور شما نيز باشند.

راهنماي سفر با تور مالزي

اگر مي خواهيد در تور مالزي شركت كنيد اين بخش را مطالعه نماييد تا با اين كشور و مردمانش بيشتر آشنا شويد. اين كشور در بخش جنوب شرقي آسيا واقع شده و جاذبه هاي گردشگري بسياري را در خود جاي داده است، اگر از علاقمندان به غواصي هستيد پايتخت اين كشور يعني شهر كوالالامپور بهترين منطقه براي تفريح شما خواهد بود. اگر به اين كشور سفر كنيد تنوع فرهنگي نظرتان را به خود جلب مي كند. در ادامه بيشتر به اين موضوع مي پردازيم.

زبان و فرهنگ مردم مالزي

اگر مي خواهيد راجع به مردم مالزي بدانيد بهترين صفت براي توصيف آنها مهمان نوازي است، اگر در تور مالزي شركت كنيد از بودن در كنارشان لذت مي بريد. برخي از جمعيت اين كشور را هندي ها و چيني ها تشكيل داده اند كه به آيين بودا معتقدند. در صورت سفر به اين كشور براي غذا نيز به مشكل نخواهيد خورد چرا كه رستوران ها و فروشگاه هايي كه گوشت با آرم حلال ارائه مي كنند يافت مي شود. ناگفته نماند كه بومي هاي اين كشور مسلمان هستند و اخلاق بسيار خوبي دارند. اين كشور نژادها، فرهنگ ها و زبان هاي بسياري دارد و شايد يكي از دلايل جذابيتش همين باشد. مالايايي ها همان مسلمان ها هستند كه بخش زيادي از جمعيت مالزي را تشكيل داده اند، اگر در تور مالزي شركت كنيد حتما با آن ها آشنا مي شويد.

زبان مردم اين كشور مالايي است كه زبان مردم بومي كشور محسوب مي شود. خوب است بدايند كه مالزي 30 ميليون جمعيت دارد و 61 درصد اين جمعيت مسلمان هستند، البته اين آماري است كه در سال 2010 اعلام شده است. براي شركت در تور مالزي خوب است بدانيد كه اين كشور 4 ساعت و نيم از تهران جلوتر است و واحد پول آن نيز رينگيت است. هر سليقه اي كه داشته باشيد مي توانيد ساعات دلپذيري را در اين جا سپري كنيد. در ادامه راجع به آب و هوا و جاذبه هاي گردشگري نيز با شما گفتگو مي كنيم.

راهنماي سفر به مالزي

وضعيت آب و هوايي مالزي

يكي از جذابيت هاي تور مالزي آب و هواي استوايي اين كشور است، يعني قرار است سفري گرم و مرطوب را در كنار ساحل هاي شني تجربه كنيد. در طول روز شاهد دماي 30 درجه سانتي گراد هستيد و نشانه اي از تغييرات لحظه اي آب و هوا مشاهده نمي كنيد. اگر به قدم زدن زير باران علاقه داريد مي توانيد بعد از ظهرها از فرصت بهره بگيريد و اين كار را انجام دهيد چرا كه اكثر بعداز ظهرهاي اين كشور باراني است. در بخش بعد راجع به بهترين زمان شركت در تور مالزي صحبت مي شود پس ما را همراهي نماييد.

بهترين زمان سفر با تور مالزي

همان طور كه در بخش قبل گفته شد آب و هواي مالزي خاصيت تغيير پذيري زيادي ندارد پس تنها نكته اي كه بايد براي انتخاب زمان شركت در تور مالزي در نظر گرفت افزايش شدت بارندگي است، در اواخر روزهاي ماه نوامبر تا روزهاي مياني ماه فوريه شدت بارندگي در ساحل هاي بخش شرقي و انتهاي بخش غربي ساراواك افزايش مي يابد. پس با توجه به اين موضوع اگر مي خواهيد به اين بخش ها سفر كنيد زمان ديگري را برگزينيد. سپتامبر و اكتبر نيز بخش غربي شبه جزيره را تحت تاثير قرار مي دهد و نبايد شدت بارندگي در اين زمان را ناديده گرفت. اگر مي خواهيد هواي دلپذيري را در تور مالزي تجربه كنيد روزهاي مياني ماه مارس و اكتبر براي سفر انتخاب كنيد چرا كه ميزان رطوبت و بارندگي به حداقل سطح خود مي رسد. در ادامه به تفكيك آب و هواي فصل هاي اين كشور مي پردازيم.

تور مالزي در بهار

بهار يكي از فصل هاي جذاب تور مالزي است، در اين فصل به هر نقطه كه سفر كنيد آب و هوايي متفاوت نسبت به ديگري را تجربه خواهيد كرد. اگر عاشق هواي خنك هستيد نواحي كوهستاني را براي تفريح انتخاب كنيد، نواحي هموار و يك سطح نيز هواي گرم تري دارند اما اگر در كنار آن ها رودخانه باشد هواي دلپذيرتري را احساس مي كنيد. بادهاي موسمي اين فصل را نيز در نظر داشته باشيد و از آن لذت ببريد.

تور مالزي در تابستان

اگر مي خواهيد فصل تابستان را براي شركت در تور مالزي انتخاب كنيد خوب است بدانيد كه اين فصل آب و هواي گرم و شرجي دارد اما نمي تواند انتخاب نامناسبي براي سفر باشد چرا كه ميزان تغيير دماي هوا ناچيز است و تفاوت زيادي با ديگر فصول ندارد.  روزهاي سرد مالزي نيز با رطوبت همراه هستند پس برخلاف انتظاري كه در نگاه اول داشتيد تابستان هم انتخاب مناسبي براي سفر است.

تور مالزي در پاييز

فصل پاييز مالزي با هيچ كشور ديگري قابل قياس نيست، در اين فصل جذابيت ديدني ها و چشم اندازهاي شهر چند برابر مي شود و مي توان از همه لحظات سفر لذت برد. در كنار گرمي هوا بارش باران جذابيتش را بيشتر مي كند و مي توانيد تصويري نارنجي رنگ از كشور را مشاهده نماييد. البته اگر بخواهيد مالزي را در يك فصل شرح دهيد، آن فصل تابستان است چرا كه سرتاسر سال هواي گرم و ثابتي دارد. شركت در تور مالزي و ديدن پاييز اين كشور يك انتخاب بي نظير است.

تور مالزي در زمستان

اگر مي خواهيد زمستان را براي شركت در تور مالزي انتخاب كنيد اين بخش را مطالعه نماييد. زمستان مالزي روزهاي باراني و جذابي را براي تان رقم مي زند، دانه هاي باران اين فصل ريز نيستند بلكه درشت و شفاف بر زمين مي بارند. زمستان مالزي هوايي تميز و دلپذير دارد و مي توانيد يك سفر پر خاطره را در ذهن تان ثبت كنيد.

خريد بليط هواپيماي اروپا

اطلاعات پرواز و فرودگاه مالزي

اگر مي خواهيد به مالزي سفر كنيد بايد بليط خود را از طريق دو شركت ماهان اير يا آسيا اير تهيه كنيد، اين دو ايرلاين بليط پرواز مالزي را ارائه مي دهند. ماهان اير روزهاي يك شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه به سمت مالزي پرواز دارد. فرودگاه سلطان عبدالعزيز مقصد همه پروازهاي مستقيم از ايران است و در اين فرودگاه به زمين مي نشينيد. روزهايي كه شركت هواپيمايي آسيا اير به سمت مالزي پرواز دارد شامل روزهاي دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه مي باشد و اين پروازها نيز در فرودگاه كوالالامپور به زمين مي نشينند. همچنين خوب است بدانيد كه براي پيمودن اين مسير هوايي نياز به زمان 7 ساعت و 50 دقيقه اي داريد.

در ادامه ليستي از فرودگاه هاي مقصد تور مالزي ارائه مي شود:

  1. فرودگاه سلطان ازلان شاه كه در بخش غربي كشور مالزي واقع شده است. اين فرودگاه از مركز شهر فاصله كمي دارد و مي توانيد در مدت زمان كم خود را به مقصدتان برسانيد.
  2. فرودگاه بين المللي ثناي كه ارتفاع آن از سطح دريا 41 متر است و يك فرودگاه همگاني مسافربري به شمار مي آيد.
  3. فرودگاه بين المللي كوتا كينابالو كه در شهري به همين نام واقع شده است. و ارتفاع آن از سطح دريا 3 متر است.
  4. فرودگاه بين المللي كوالالامپور كه از مهم ترين فرودگاه هاي كشور محسوب مي شود.
  5. فرودگاه بين المللي كوچينگ كه ارتفاع آن از سطح دريا 27 متر است.
  6. فرودگاه مالاكا

توجه داشته باشيد كه هنگام خريد بليط مالزي فرودگاه مقصد بسته به محل اقامت تان انتخاب شود تا ملزم به پيمودن مسيرهاي طولاني براي رسيدن به هتل نباشيد. البته ناگفته نماند كه در صورت شركت در تور مالزي مجموعه ما خدمات مرتبط با تهيه بليط را به خوبي انجام مي دهد و نيازي به نگراني در اين خصوص نخواهد بود.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور مالزي

جاذبه هاي گردشگري تور مالزي نمايي جذاب از چند فرهنگي و تنوع نژادي را به نمايش مي گذارد، كوالالامپور نيز پايتخت اين كشور است و شهري جذاب و مدرن محسوب مي شود كه با ديدن آسمان خراش هايش هوش از سرتان مي رود. در ادامه به برخي از زيبايي ها و جذابيت هاي تور مالزي اشاره مي كنيم:

  1. جزيره بورنئو كه پر است از جذابيت هاي زيبا
  2. جنگل هاي وحشي و سرسبز
  3. قله هايي كه از جنس گرانيت هستند.
  4. قبيله هاي محلي
  5. شهرهاي استعماري
  6. ساختمان هاي مدرن در كنار آسمان خراش ها

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي مالزي

پارك ملي گونونگ گادينگ

اگر در تور توريستي مالزي شركت كرديد حتما از بزرگ ترين گل دنيا كه در پارك ملي گونونگ گادينگ واقع شده است ديدن كنيد، نام اين گل رافلزا ست و حدود يك متر ارتفاع دارد، البته ممكن است بوع بدش كمي آزارتان دهد اما فرصت تماشاي آن را از دست ندهيد. نوامبر تا ژانويه بهترين زمان بازديد از اين پارك و گل قرار گرفته در آن است و خوب است بدانيد كه همانند ديگر گل ها فصل و زمان مشخصي براي روييدن گل ها ندارد و اين عملكرد در تمام مدت طول سال انجام مي شود. اين پارك در كنار گل ذكر شده از جاذبه هاي بسياري برخوردار است كه مي توان به ساحل ها و كوه هاي بلندش اشاره كرد، با تمام اين تفاسير قدم زدن در اين پارك يكي از بهترين تفريحات تور مالزي خواهد بود.

جزيره مانوكان

جزيره مانوكا نيز از جذابيت هاي سفر به مالزي است، اين جزيره در پارك ملي با نام tunku abdul واقع شده است و مساحت زيادي دارد. اگر به تفريحات آبي علاقه داريد حتما به اين جزيره سر بزنيد. جزيره ذكر شده در قسمت شرقي ايالت صباح قرار دارد و سالانه گردشگران بسياري را به سمت خود جذب مي كند. بخش شرقي جذاب ترين ناحيه ساحل است كه مي توانيد لحظات لذت بخشي را در آن جا سپري كنيد. در اين جا فرصت غواصي زير آب نيز فراهم شده است و مي توانيد آن را امتحان كنيد. اين جزيره مقام اول را در ميان جزيره هاي برتر كشور كسب كرده است و نبايد فرصت بازديد از آن را از دست داد.

معبد كك لوك سي

معبد كك لوك سي از جذابيت هاي كشور مالزي است و در سال 1891 ساخته شده است، اگر به دنبال بازديد از معبدهاي بدواي چيني هستيد به اين مكان مراجعه كنيد. در اين جا با تصاوير زيبا و گوناگوني از بودا رو به رو مي شويد كه مشاهده آن ها خالي از لطف نيست. اگر به دنبال مكان هاي مذهبي هستيد اين معبد گزينه مناسبي است.

جزيره ردانگ

اگر به ساحل علاقه داريد به جزيره ردانگ برويد و از امكانات و تفريحات فراهم شده استفاده كنيد. در ادامه به برخي از جذابيت هاي اين جزيره اشاره مي كنيم:

  1. ساحل هايي مملو از شن هاي سفيد رنگ كه جذابيتي بي نظير به محيط بخشيده اند.
  2. آب هاي اقيانوس كريستالي است.
  3. امكان غواصي نيز فراهم است و غواصان بسياري اين جزيره را براي غواصي انتخاب مي كنند.
  4. مساحت كمي دارد و مي توانيد به راحتي از همه بخش هاي آن با پاي پياده ديدن كنيد.
  5. بازديد از مسيرهاي جنگلي و سرسبز را نيز فراموش نكنيد.

پارك ملي باكو

اگر عاشق طبيعت هستيد به پارك ملي باكو برويد، اين پارك در بورنئو قرار دارد و جذابيت هاي طبيعي بسياري را در خود جاي داده است. يك گونه عجيب از ميمون ها در اين پارك زندگي مي كنند كه شايد آن ها را ببينيد، پياده روي را نيز فراموش نكنيد و بسته به شرايط و خواست خود يك مسير مناسب را براي اين كار انتخاب نماييد.

بهترين مراكز خريد و بازارهاي مالزي

كشور مالزي مراكز خريد بسياري را در خود جاي داده است، در بخش پيش رو به معرفي بهترين مراكز خريد كه اين روزها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است مي پردازيم.

مركز خريد پاويليون

اگر به دنبال يك مركز خريد لوكس هستيد به پاويليون سري بزنيد، اين مركز در سال 2007 ساخته شده و دو بخش بيروني و خارجي را به فروشگاه ها اختصاص داده است. برندهاي بين المللي بسياري در اين مركز خريد واقع شده است و مي توانيد هنگام خستگي از بهترين غذاها ميل نماييد. از برندهاي ارائه شده در اين مركز خريد مي توان به مواردي چون ورساچه، گابانا، ايو سن لوران و مكس مارا اشاره كرد. اگر هنگام ايام كريسمس به اين جا برويد از زيبايي تزئينات شگفت زده مي شويد و اين از تفاوت اصلي اش با ديگر مراكز خريد است.

بهترين مراكز خريد و بازارهاي مالزي

مركز خريد مگامال

اگر بخواهيم محبوب ترين مركز خريد مالزي را به شما معرفي كنيم بايد از مگامال نام ببريم، اين مركز يك برج اداري و چند هتل را نيز در خود جاي داده است و مساحت بسياري دارد. خوب است بدانيد كه در سال 2000 عنوان بهترين مركز خريد را به خود اختصاص داده است، در اين جا هم امكان خريد لوكس را داريد و هم امكان خريد برندهاي ميان رده با قيمت مناسب. بنابراين حتما سري به مگامال بزنيد.

مراكز خريد سانوي پيراميد

اگر به اسكيت روي يخ علاقه داريد اين مركز خريد را براي تفريح انتخاب كنيد، در اين جا با يك پيست تفريحي پيشرفته مواجه مي شويد. تنديس هاي فرعون هاي مصر در نماي بيروني ساختمان به چشم مي خورند و طرح كلي ساختمان به شكل يك هرم است. دپارتمان استور زنجيره اي نيز مكان مناسبي براي خريد شما خواهد بود حتما به آن سر بزنيد.

منطقه بوكيت بينتانگ

يكي از جذابيت هاي تور مالزي خريد است، اگر مي خواهيد يكي از برترين مراكز خريد جهان را ببينيد به منطقه بوكيت بينتانگ برويد. همچنين منطقه ذكر شده داراي يك پارك تفريحي ست كه لحظات شادي را براي كودكان تان رقم مي زند. اگر به دنبال يك وسيله الكترونيكي خاص هستيد اين منطقه بهترين انتخاب براي شما خواهد بود، البته فراموش نكنيد كه اين جا يك مكان تفريحي هم محسوب مي شود و امكانات زيادي را در اين خصوص فراهم كرده است. در ادامه به معرفي تعدادي ديگر از مراكز خريد كشور مالزي مي پردازيم.

مركز خريد Utama 1

اين مركز خريد تنها 30 دقيقه با مركز شهر فاصله دارد و در شهر كوالالامپور واقع شده است، خوب است بدانيد كه با رفتن به اين جا مي توانيد از محبوب ترين مراكز خريد كشور ديدن كنيد و از ميل كردن فودكورت نيز لذت ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.