مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا

مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا
۱۰ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود.

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا :
مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا سرشار از پلي فنول ها است كه به دليل خواص آنتي اكسيداني خود، فعاليت آنزيمي بدن را كنترل مي كند. ويتامين B6 موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا، ميزان اكسيژن رساني به بافت هاي مختلف بدن را افزايش مي دهد و با تقويت سيستم ايمني بدن به بهبود عملكرد گلبول هاي سفيد خون كمك مي كند.
كورستين موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا نوعي فلاونوئيد است كه از سلول هاي مغز در برابر راديكال هاي آزاد محافظت كرده و به همين دليل تأثير بسزايي در پيشگيري از بيماري آلزايمر دارد. فلاونوئيدهاي موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا بسياري از عوارض مرتبط با يائسگي را در زنان كاهش مي دهد و با افزايش تراكم استخوان ها از پوكي آن ها پيشگيري مي كند.
پكتين موجود در مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا به كاهش كلسترول خون كمك كرده و تري گليسيريد و ميزان قند خون را تنظيم مي كند.
كاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان از ديگر خواصي است كه به اين نوشيدني نسبت داده مي شود. ضمن آنكه گنجاندن مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا در برنامه غذايي به ميزان قابل توجهي موجب كاهش وزن مي شود.
خواص سم زدايي مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا، آن را به نوشيدني طبيعي و مفيد براي از بين بردن عفونت ها و ويروس ها در بدن تبديل كرده است.
سيب داراي ويتامين ها، آنزيم ها و املاح مفيدي است كه به عنوان تقويت كننده اعصاب و قلب شهرت دارند. از همين رو، نوشيدن مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا قبل از خواب، باعث خوابي خوش و آرام مي شود.

تاريخچه:
سيب ترش گراني اسميت بومي استراليا است و زماني شناخته شد كه خانمي به نام ماريا آن اسميت بذر آن را در دهه ي ۱۸۶۰ م، به اشتباه كشت كرد. به همين سبب اين ميوه را گراني اسميت، ناميده اند. گراني به معني مادربزرگ است و اسميت نام اين خانم بود. براساس منابع موجود، اين گياه حاصل تلاقي دو گونه ي Malus domestica و Malus sylvestris است.
نخستين بار در دهه ي ۱۹۳۰ سيب گراني اسميت به اتحاديه ي اروپا صادر شد، سپس در دهه ي ۱۹۷۰ به ايالات متحده ي آمريكا راه يافت. اين نوع سيب در سوپرماركت ها به وفور يافت مي شد چون به دليل داشتن پوست ضخيم و خاصيت انبارداري، براي حمل و نقل مناسب بود. اين ميوه مي تواند از اواخر اسفند برداشت و تا آبان ماه در انبار نگهداري شود. امروزه سيب ترش در استراليا، اروپا، نيوزلند، آمريكاي جنوبي و ايالات متحده ي آمريكا كشت مي شود.

كاربرد در طب قديم:
سيب ترش را در قديم براي درمان نقرس و بيماري هاي عصبي استفاده مي كردند. در طب سنتي سيب ترش را براي درمان اسهال، تب و تهوع و براي تقويت معده به كار مي برند و گفته مي شود اين ميوه براي افراد گرم مزاج بسيار مفيد است و كساني كه سردمزاج هستند بايد سيب شيرين بخورند.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و سيب ترش نيوشا :
كلروژنيك اسيد، كافئيك اسيد، كاتچين، اپي كاتچين، روتين، كوئرستين، فلوريدزين، سيانيدين.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.