بليط هواپيماي اردبيل

بليط هواپيماي اردبيل

اگر براي گردش و تفريح در تابستان شهر اردبيل را انتخاب كرده ايد، مي توانيد با خريد بليط هواپيماي اردبيل به اين شهر سفر كنيد. شما مي توانيد بليط هواپيماي اردبيل را از شركت هاي فروش بليط هواپيمايي يا سايت هاي فروش بليط تهيه فرماييد و از سفر به منطقه اي زيبا و دلپذير لذت ببريد.

پس از تهيه بليط هواپيماي اردبيل لازم است كه درباره مقصد سفر خود اندكي تحقيق كنيد. خوب است بدانيد كه مكان هاي ديدني و تاريخي و طبيعي مقصد كجا است تا بتوانيد از سفر خود بيشتر لذت ببريد. شهر اردبيل به دليل هم مرزي با آذربايجان از نظر بازرگاني و توريستي اهميت زيادي دارد. اين منطقه از لحاظ مكان هاي تاريخي نيز داراي اهميت است و از مشهورترين افراد متولد اين شهر مي توان به شيخ صفي اردبيلي و بابك خرمدين اشاره كرد. از مكان هاي تاريخي اردبيل نيز مي توانيم به بناهاي باستاني به جا مانده از دوران صفوي، پل هاي قديمي و مساجد و كليساهاي آن نام برد. همچنين مكان هاي طبيعي مانند درياچه شورابيل، تالاب گنجگاه، درياچه نئور، رودخانه شورگل و جنگل هاي آن اشاره كرد. زيباترين منظره طبيعي اين منطقه دامنه هاي زيباي سبلان است. همچنين اين منطقه آبشارهاي زيبايي دارد. چشمه هاي آب معدني و آب گرم آن نيز مشهور است.

راهنماي سفر به شهر اردبيل

يكي از زيباترين شهرهاي ايران، استان اردبيل است. اين استان در شمال غربي ايران قرار دارد و مساحت آن حدود 17953 كيلومتر است. طبق سرشماري سال 1375 جمعيت اين شهر حدود 1،183،000 نفر است. مركز استان اردبيل شهر اردبيل است.اين استان داراي 9 شهرستان و 25 بخش است. تا سال 1372 استان اردبيل جزئي از استان آذربايجان شرقي بود اما در اين سال، از آن جدا شد و به عنوان استاني مستقل در آمد. اين استان زيبا با استان هاي گيلان، زنجان و آذربايجان شرقي همسايه است و از سمت شمال نيز مرز مشتركي با كشور آذربايجان دارد.

زبان و فرهنگ مردم شهر اردبيل

لازم است بدانيد كه مشاهدات باستان شناسان در منطقه مرادلو اثبات كرده است كه اين منطقه قدمتي 40،000 ساله دارد. منطقه تاريخي مرادلو شامل 100 تخته سنگ است كه نقاشي هاي صخره اي روي آن ها كشيده شده است و گفته مي شود كه اين نقاشي ها دست كم از 6000 سال قبل از ميلاد ساكناني داشته است كه با مطالعه آثار بر جاي مانده در اين منطقه اطلاعات جالبي در اختيار باستان شناسان قرار گرفت. برطبق اسناد تاريخي در سال 107 هجري و در زمان هشام بن عبدالملك، خزرها به قتل عام مردان شهر پرداخته و زنان شهر را به اسارت بردند. مردم اردبيل به فرهنگ و تاريخ و زبان خود بسيار علاقه دارند، پس بهتر است كه در سفر به اين منطقه به عقايد ساكنين احترام بگذاريد. زبان مردم آذربايجان تركي و تالشي است. 

وضعيت آب و هواي اردبيل

شهرت استان اردبيل به خاطر آب و هوا و مناطق گردشگري آن است. هواي اين استان خنك و دلپذير است و بهترين مكان براي گذراندن بهار و تابستان مي باشد. اين منطقه در مجاورت كوهستان ها قرار دارد و چشمه هاي آب گرم و آبشارهاي زيباي آن كه از ذوب شدن برف روي كوه هاي منطقه پديد آمده اند نقش مهمي در جذب گردشگر به اين منطقه را دارد.

بهترين زمان براي سفر به شهر اردبيل

فصل بهار

سفر به اردبيل در بهار مي تواند دلپذير باشد. اما اوايل بهار در مناطق كوهستاني اين منطقه هوا بسيار سرد خواهد بود. پس بهتر است اگر قصد خريد بليط هواپيماي اردبيل را داريد اواخر بهار را براي اين سفر انتخاب كنيد.

فصل تابستان

بهترين زمان براي خريد بليط هواپيماي اردبيل و سفر به اين منطقه فصل تابستان است. در اين زمان مشتاقان زيادي از سراسر ايران راهي اردبيل مي شوند. درحال حاضر امكان سفر به اين شهر از طريق قطار وجود ندارد بنابراين خريد بليط هواپيماي اردبيل يا سفر با اتومبيل تنها راه هاي سفر به اين شهر است. افراد بسياري تمايل دارند كه اين سفر را با اتومبيل شخصي خودشان انجام دهند و در حين سفر از مناظر طبيعي شگفت آور منطقه لذت ببرند. فاصله بين تهران و اردبيل با اتومبيل حدود 7 ساعت است.

اما عده زيادي تمايل دارند يك سفر راحت و سريع به اين منطقه داشته باشند. اين افراد بهتر است كه بليط هواپيما اردبيل را تهيه كنند و سپس از داخل شهر اتومبيل كرايه كنند. از جمله مناطق زيباي اين استان، شهر زيباي مشكين شهر است كه كمتر از 100 كيلومتر با شهر اردبيل فاصله دارد. شما مي توانيد حدود 20 چشمه آبگرم و طولاني ترين پل معلق خاورميانه را در اين منطقه ببينيد. بازديد از منطقه باستاني شهر يري، بقعه شيخ حيدر و كوه سبلان تنها بخشي از زيبايي هايي است كه با خريد يك بليط هواپيماي اردبيل مي توانيد از آن لذت ببريد.

فصل پاييز

اوايل پاييز براي سفر به اردبيل بسيار مناسب است چرا كه هنوز گرماي هواي تابستان وجود دارد. پس اگر در تابستان فرصت سفر به اردبيل را نداشته ايد بهتر است يك بليط هواپيماي اردبيل تهيه كنيد و راهي سفر شويد.

فصل زمستان

زمستان اين منطقه سرد و پر برف است اما در اين زمان نيز اردبيل مناظر زيبايي دارد.اگر دوست دار برف و مناظر بي نظير آن هستيد اين فصل مي تواند فوق العاده باشد.اما به خاطر داشته باشيد كه لباس گرم از واجبات اين سفر خواهد بود.

راهنماي سفر به شهر اردبيل

اطلاعات پرواز و فرودگاه اردبيل

قبل از اين كه بليط هواپيما اردبيل را تهيه كنيد، بايد آشنايي مختصري با فرودگاه اردبيل پيدا كنيد. شهر اردبيل مركز استان است و فرودگاه بين المللي اين شهر در سال 2016 افتتاح شد، ارتفاع فرودگاه اردبيل از سطح دريا 1311 متر است. ميانگين پروازهاي اين فرودگاه حدود 60 پرواز در هفته مي باشد. فرودگاه عمومي اردبيل در سيستم هوانوردي با كد ياتا ADU و كد ايكائو OITL شناخته مي شود. فاصله فرودگاه اردبيل تا تهران 594 كيلومتر است.

ساخت فرودگاه اردبيل از سال 1358 شروع شد. قبل از اين در سال 1352 تحقيق و انتخاب مكان فرودگاه صورت گرفته بود. ساخت فرودگاه با آغاز جنگ متوقف شد اما در سال 1386 بار ديگر ادامه يافت و در سال 1370 اين فرودگاه افتتاح شد. سپس با انتقال تجهيزات فرودگاهي و ايجاد ترمينال كار فرودگاه آغاز گرديد. امروزه مي توانيد بليط هواپيماي اردبيل را در هر نقطه كشور تهيه نماييد و به اين شهر سفر كنيد.

فرودگاه اردبيل دو باند دارد كه طول آن ها به ترتيب 2500 و 3298 متر مي باشد. اين فرودگاه ها به سيستم لندينگ ILS مجهز شده اند و چراغ هاي آن براي انجام پرواز در هواي مه آلود و بد جوي نور مناسب را ايجاد مي كند. اين فرودگاه به آخرين دستگاههاي ناوبري (VOR,DME,NDB, ILS ) نيز مجهز مي باشد. همچنين سيستم هاي مخابراتي و ارتباطي روز دنيا در اين فرودگاه استفاده مي شود.

اگر مي خواهيد با بليط هواپيماي اردبيل به اين شهر سفر كنيد لازم است اطلاعاتي درباره اين فرودگاه بدانيد. اين فرودگاه دو ترمينال مسافربري دارد كه كاملا از هم مجزا هستند. همچنين ترمينال اين فرودگاه مركز سوخت رساني مخصوص خود را نيز دارد. براي خروج از فرودگاه و رفتن به داخل شهر كافي است جلوي درب فرودگاه از تاكسي هاي ويژه فرودگاه استفاده كنيد.

زماني كه بليط هواپيماي اردبيل تهيه مي كنيد لازم است درباره امكانات رفاهي فرودگاه اردبيل نيز اطلاعاتي داشته باشيد. در غرفه هاي اين فرودگاه انواع صنايع دستي و سوغاتي عرضه مي شود. همچنين چندين غرفه تجاري، رستوران، بوفه هاي فروش مواد غذايي و خودپرداز نيز در محدوده ترمينال وجود دارد.

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي اردبيل

چه زماني بهترين زمان براي خريد بليط هواپيماي اردبيل است؟ از نظر آب و هوايي فصل تابستان بهترين زمان سفر به اين منطقه است. هواي خنك و طبيعت زيباي منطقه بهترين علت جذب مسافران به اين شهر است. شما با خريد بليط ارزان قيمت  اردبيل مي توانيد از مكان هاي طبيعي، تاريخي و جاذبه هاي گردشگري استان اردبيل استفاده كنيد. همچنين به آب درماني بپردازيد. در دو فصل بهار و تابستان بيشترين ميزان گردشگر راهي اردبيل مي شوند. فصل پاييز اين منطقه نيز بسيار زيبا است ولي آب و هواي سرد و كوهستان هاي منطقه موجب مي شود كه با وجود زيبايي هاي طبيعت شهر در زمستان، مسافران كمتري در اين زمان راهي اين شهر شوند.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط هواپيماي اردبيل

در زمان فعلي اگر بخواهيد بليط هواپيماي اردبيل تهيه كنيد بايد بدانيد كه از شهر تهران تنها هواپيمايي ايران اير و آسمان به مقصد اردبيل پرواز دارند.

هواپيمايي آسمان

شركت هواپيمايي آسمان يكي از شركت هايي است كه مي توانيد از آن بليط هواپيماي اردبيل را تهيه كنيد. اين شركت در سال 1359 با بهم پيوستن چهار خط هوايي پارس اير، اير تاكسي، اير سرويس و هور آسمان به عنوان يك شركت واحد با كد ياتا EP كار خود را آغاز كرد. فعاليت اوليه و تاكيد هواپيمايي آسمان بر خدمت رساني به مناطق محروم است. بخش مهمي از هواپيماهاي اين شركت، هواپيماهاي فوكر هستند كه هواپيماهاي كوچك مسافربري مي باشند. در سال 1381 مالكيت هواپيمايي آسمان به سازمان بازنشستگي كشوري داده شد و پس از اين زمان رشد اين شركت آغاز شد. در حال حاضر ناوگان هوايي آسمان شامل هواپيماهاي بوئينگ 737 و بوئينگ 320 مي باشد. اين شركت در حال حاضر در 40 مقصد داخلي و 13 مقصد خارجي پرواز دارد و در سال 96 رتبه اول را در بين خطوط هوايي داخلي به دست آورد. بيشتر پروازهاي آسمان به فرودگاه هاي مهرآباد، امام خميني و فرودگاه بين المللي شيراز انجام مي شود.

هواپيمايي ايران اير

قديمي ترين شركت هواپيمايي حال حاضر ايران در سال 1340 تاسيس شد. اين شركت درحقيقت از بهم پيوستن دو شركت پرشين اير سرويس و ايرانيان ايرويز ايجاد شد. شركت هما كه مخفف نام شركت هواپيمايي ملي ايران مي باشد قديمي ترين شركت هواپيمايي در خاورميانه است. در حال حاضر ايران اير به 58 مقصد مختلف خارجي و داخلي پروازهاي منظمي دارد. اهداف تاسيس اين شركت رفع احتياجات حمل و نقل هوايي كشور بوده است و توانسته است با ارتباط با كشورهاي همجوار و پروازهاي ايمن و منظم نقش مهمي در تجارت و گردشگري كشور داشته باشد. از جمله خدمات ايران اير مي توان به مسافربري، صادرات و واردات كالا و پست داخلي و بين المللي اشاره كرد.

نكاتي درباره رزرو بليط هواپيماي اردبيل

اگر بخواهيد بليط لحظه آخري اردبيل را با قيمت مناسب تهيه كنيد، مي توانيد به يك آژانس هواپيمايي مراجعه كنيد يا در يكي از سايت هاي معتبر فروش بليط، تاريخ و ساعت سفر را خود را وارد كنيد و بليط مورد نظر را خريداري نماييد. به طور كلي قيمت بليط هواپيما اردبيل با توجه به زمان سفر تغيير مي كند. در بيشتر سايت هايي كه بليط آنلاين هواپيماي اردبيل را مي فروشند مي توانيد قيمت بليط ها را از بالا به پايين مرتب كنيد تا مناسب ترين و ارزان ترين قيمت بليط هواپيماي اردبيل را پيدا كنيد.

قيمت بليط هواپيماي اردبيل نيز مانند ساير خطوط به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله نوع بليط، هواپيماي مورد استفاده، كلاس پرواز، كيفيت خطوط هوايي، قيمت سوخت هواپيما و…بنابراين براي اينكه بليط ارزان قيمت هواپيماي اردبيل را ارزان بخريد بهتر است در زمان جستجو در سايت خريد بليط هاي مختلف را با هم مقايسه كنيد و خدمات و كيفيت كار را مدنظر قرار دهيد. به ياد داشته باشيد ارزان بودن بليط هواپيماي اردبيل به معناي مناسب بودن قيمت آن نيست. بايد امكانات و شرايط پرواز را مدنظر قرار دهيد و بعد با توجه به امكانات و بودجه خود مناسب ترين قيمت بليط هواپيما اردبيل را تهيه كنيد.

خريد اينترنتي بليط هواپيماي اردبيل

در گذشته خريد بليط هواپيما اردبيل و ساير خطوط هواپيمايي و همچنين خريد بليط قطار و اتوبوس نياز به مراجعه به نمايندگي هاي فروش بليط هواپيما داشت و حتي صف هاي طولاني خريد بليط براي شهرهاي پر رفت و آمد وجود داشت. امروزه با رشد تكنولوژي و اينترنت شما مي توانيد از داخل خانه خود و از طريق فروشگاه هاي اينترنتي، بليط آنلاين هواپيما اردبيل را خريداري كنيد. اين روش سريع و ساده است و موجب صرفه جويي در وقت و هزينه نيز مي گردد. شما كافي است با داشتن يك كارت بانكي و يك آدرس ايميل وارد يكي از سايت هاي فروش بليط شويد و بليط هواپيماي اردبيل را به صورت آنلاين تهيه نماييد.

خريد اينترنتي بليط هواپيماي اردبيل

خريد بليط چارتر هواپيماي اردبيل

به طور كلي خريد بليط هواپيماي اردبيل به صورت چارتر موجب مي شود كه صرفه جويي زيادي در هزينه هاي سفر شما رخ دهد. شما مي توانيد در ليست جستجوي خود در داخل سايت پس از مشخص كردن مبدا و مقصد سفر، يك طرفه يا دو طرفه بودن سفر را مشخص كنيد و بعد از معين كردن تاريخ سفر و زدن دكمه جستجو از ليست ارائه شده پروازها، يكي از پروازهاي چارتر را انتخاب كنيد. به ياد داشته باشيد كه خريد بليط چارتر قوانين خاص خود را دارد و شما قادر به تعويض و پس دادن اين بليط نمي باشيد

سوغات سفر به اردبيل

فرهنگ خريد سوغاتي در سفر يكي از فرهنگ هاي قديمي مردم ايران است. تاريخ كهن اردبيل موجب مي شود كه در اين شهر بتوانيد انواع مختلف صنايع دستي را ببينيد. شما مي توانيد با خريد بافت هاي سنتي، رودوزي ها و سفال و سراميك، لوازم چوبي و حصيري و نمد و گليم يادگارهاي ماندگاري از اين شهر داشته باشيد. همچنين عسل سبلان شهرت بسياري دارد. از ديگر مواد غذايي مشهور اين منطقه سرشير، نان فطير، كره محلي و حلواي سياه را مي توان نام برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.