تور والنسيا

تور والنسيا

شهر والنسيا، شهري منحصر به فرد و بسيار زيبا در كشور اسپانيا است. با تور والنسيا، به اين شهر سفر كنيد و از ديدن فستيوال ها، غذاهاي دريايي خوشمزه و تاريخ و تمدن والنسيا، لذت ببريد. حاصل دوران تاريخي اين شهر، جاذبه هاي باستاني و تاريخي بسياري است كه در  سرتاسر اين شهر مي توان ديد و شما با تور والنسيا مي توانيد از اين جاذبه هاي خارق العاده ديدن كنيد و شاهد تاريخ اين شهر و كشور اسپانيا باشيد. در ادامه به معرفي تور توريستي والنسيا و جاذبه هاي ديدني و گردشگري اين شهر بپردازيد.

راهنماي سفر به شهر والنسيا

شهر والنسيا، يكي از شهر هاي بزرگ كشور اسپانيا مي باشد. اسم اين شهر، از واژه‌ي لاتين والنتينا (Valentina) گرفته شده است و به معني قدرت و شهامت مي باشد و اين نام از القابي كه روميان به سربازهاي بازگشته از جنگ خود مي دادند، گرفته شده است. قدمت اين شهر، به حدود ۲ قرن پيش از ميلاد مسيح باز مي گردد و براساس مستندات، اولين ساكنان شهر والنسيا، روميان بوده اند.

اين شهر، از اصلي ترين شهر هاي تاريخي كشور اسپانيا است. اين شهر داراي تاريخي با فراز و نشيب بسيار است و سلطنت آراگون (Aragon) از دوران هاي مشهور اين شهر است، همچنين والنسيا در دوره ي كوتاهي به عنوان پايتخت كشور اسپانيا انتخاب شد و اين دوره مربوط به فرمانروايي ژوزف بناپارت (Joseph Bonapart) مي باشد.

شهر والنسيا داراي جمعيتي در حدود ۸۰۰ هزار نفر  است و زبان اصلي مردم والنسيا، اسپانيايي مي باشد البته زبان والنسيايي نيز در بين مردم رايج است. غالب مردم شهر والنسيا مسيحي و تعداد كمي مسلمان هستند.

راهنماي سفر به شهر والنسيا

وضعيت آب و هواي والنسيا

آب و هواي والنسيا، نيمه استوايي و مديترانه‌اي است و اگر با تور تفريحي والنسيا در تابستان به اين شهر سفر كنيد، شاهد روزهاي گرم و مرطوب خواهيد بود، در حالي كه در زمستان والنسيا، آب و هواي معتدل، مطبوع و ملايم وجود دارد. اگر در فصول سرد سال با تور والنسيا به اين شهر سفر كنيد ، ميانگين دماي اين شهر در حدود ۸ درجه است و در روزهاي گرم سال اين ميانگين به  ۳۰ درجه مي رسد.

بهترين زمان سفر با تور والنسيا

براي سفر با تور والنسيا، مي توان فصول مختلفي را انتخاب كرد و اين بستگي دارد كه هدف شما از اين شهر استفاده از هواي مطبوع، شكوفه هاي پرتغال و سواحل بي نظير آن است يا شركت در فستيوال هاي جذاب و تخفيف هاي شگفت انگيز مراكز خريد اين شهر.

بهترين زمان سفر با تور والنسيا، در ماه‌هاي آوريل و مي (۱۲ فروردين تا ۱۰ خرداد) است و شما را با آب و هوايي مطبوع و ملايم رو به رو خواهد كرد، همچنين جمعيت گردشگران در اين مدت نيز كم مي باشد. فصل زمستان، نيز انتخاب خوبي براي سفر با تور تفريحي والنسيا است و هيچ گردشگري در اين شهر حضور نخواهد داشت.

اگر سفر شهر والنسيا را براي فستيوال هاي خارق العاده آن انتخاب كرده ايد، مسابقات قهرماني جهاني گرند پريكس موتورسواري (Moto GP World Championship) در زمستان و ماه نوامبر است و براي شركت در جمع موتورسواران حرفه‌اي از سراسر جهان، تور گردشگري والنسيا را در زمستان انتخاب كنيد. جشن‌ هاي سنت لاس فالاس والنسيا نيز در ميانه‌هاي ماه مارس، برگزار مي‌شود.

جشن سن وينسنت فرر (Fiesta de San Vicente Ferrer)، هفته مقدس و فستيوال بانوي ما فرسيكن (Festival of Our Lady of the Forsaken) در فصل بهار برگزار مي شود و با تور لوكس والنسيا در بهار مي توانيد در اين جشنواره هاي خاص و عجيب شركت كند.

از فستيوال هاي جذاب تابستان والنسيا مي توان به مسابقات گرند پريكس فرمول يك اروپا (Formula One: Grand Prix of Europe)، فستيوال توماتينا (La Tomatina in Buñol) و جشن ياد بود شام آخر مسيح (Corpus Christi) اشاره كرد و براي شركت در اين فستيوال هاي جهاني كافي است كه در تابستان با تور والنسيا به اين شهر سفر كنيد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر والنسيا

فرودگاه بين المللي شهر والنسيا در فاصله ۸ كيلومتري غرب مركز اين شهر واقع شده است و فاصله كمي با مركز شهر دارد. اتوبوس، تاكسي و ايستگاه قطار شهري نيز در اين فرودگاه موجود است. از تهران به صورت مستقيم به شهر والنسيا امكان پرواز وجود دارد و فاصله از تهران تا شهر والنسيا در حدود 4577 كيلومتر است و مدت تخميني اين پرواز با شرايط آب و هوايي مناسب 06:32 ساعت است.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي والنسيا

شهر والنسيا، داراي طيف گسترده اي از جاذبه هاي متنوع براي گردشگران و مسافران مي باشد. سواحل زيباي اين شهر به همراه تفريحات آبي از جاذبه هاي مورد علاقه مسافران در تور والنسيا است. شهر والنسيا داراي تفرجگاه هاي ساحلي جذابي است كه جديدا بازسازي شده است. قايق هاي متنوع معمولي و بادي، قواصي، شنا و ديگر تفريحات ورزشي و آبي در اين مكان مشاهده مي شود و تجربه اي شگفت انگيز و جذاب را براي شما در تور توريستي والنسيا رقم خواهد زد. در ادامه به معرفى ديدني هاي تور والنسيا خواهيم پرداخت.

جاذبه هاي باستانى و آثار تاريخي تور والنسيا

اماكن باستانى و آثار تاريخي بي شمار اين شهر از ديگر جاذبه هاي تور توريستي والنسيا است.

كليساي جامع والنسيا

كليساي جامع والنسيا در شهر قديمي ال كارمن والنسيا واقع شده است. اين كليسا در خيابان‌هاي باريك اين شهر قرار دارد و نماينده اي از تاريخ و تمدن شهر والنسيا است. كليساي جامع والنسيا شما را با ساختماني حيرت انگيز رو به رو مي كند. قدمت اين بنا به سال ۱۲۳۸ باز مي گردد و اين كليساي كاتوليكي رومي در دوره ي فرمانروايي مورها، يا مسلمانان اسپانيا، به مسجد تبديل شد. در فضاي داخلي اين كليسا، نقاشي‌ و نقوشي با قدمت قرن ۱۵ پس از ميلاد ديده مي شود و از جاذبه هاي تاريخي و زيباي موجود در تور توريستي والنسيا است.

موزه علوم تور والنسيا

موزه‌ي علوم پرنس فيليپ (Principe Felipe) يا موزه ي علوم شهر والنسيا از موزه هاي فرهنگي و هنري مهم اين شهر است و مجموعه اي از هنر و علوم موجود در اين شهر را پديد آورده است كه مكاني آموزشي و سرگرم كننده مناسبي براي تمام سنين است و در تور علمي والنسيا مي توانيد به بازديد اين مجموعه رفته و لذت ببريد.

موزه علوم تور والنسيا

موزه ملي سراميك تور والنسيا

يكي از موزه هاي بسيار مشهور كشور اسپانيا را مي توانيد در تور تاريخي والنسيا مشاهده كنيد؛ موزه ملي سراميك با قدمت مربوط به قرن ۱۸ ميلادي، مكاني جذاب از آثار سراميكي دوران يونان و روم باستان و ادوار مختلف ديگر است و بناي اصلي اين مجموعه به سبك روكو، از معماري هاي معروف اين شهر است.

 ساختمان La Lonja شهر والنسيا

 ساختمانى بامعماري قديمي، رو به روي بازار مركزي والنسيا، موجود است و قدمت اين بنا به قرن ۱۵ ميلادي باز مي گردد و مركزي براي خريد و فروش ابريشم بوده است و داراي معماري داخلي به سبك زيباي گوتيك است. همچنين اين بنا به عنوان ميراث جهان محسوب مي شود و در بازديد از بازار مركزي در تور فرهنگي والنسيا مي توانيد از اين ساختمان نيز ديدن كنيد.

سائونتو تور والنسيا

شهر بندري سائونتو در ١٦ مايلي سواحل شهر والنسيا واقع شده است و داري تاريخچه اي آميخته با فرمانروايي ايبري‌ها، رومي‌ها، ويزيگوت‌ها، مورها و مسيحيان بوده است. تئاترها و اماكن تاريخي متعلق به روم باستان در اين منطقه وجود دارد كه ميزبان گردشگران بسياري مي باشد. در تور  توريستي والنسيا با رفتن به اين شهر بندري از قلعه ها و محله هاي جذاب آن ديدن كنيد.

جاذبه هاي طبيعي و توريستي تور والنسيا

باغ هاي توريا (Turia Gardens)

يكي از جاذبه هاي معروف و لذت بخش تور والنسيا، باغ هاي توريا واقع در كنار رودخانه‌ي توريا است و مكاني مناسب براي پيك نيك، دوچرخه سواري، پياده روي و اسكيت را پديد آورده است و از دهه‌ي ۵۰ ميلادي اين باغ هاي زيبا موجود است و از بزرگترين باغ هاي اين شهر و كشور اسپانيا محسوب مي شود.

پارك طبيعي آلبوفرا (Albufera)

يكي از جاذبه هاي طبيعي و زيباي تور والنسيا، پارك طبيعي آلبوفرا به همراه درياچه‌‌ي آب شيريني است. اين پارك طبيعي در ۶ مايلي جنوب شهر والنسيا واقع شده است و از جاذبه هاي زيبا و معروف اروپا به شمار مي‌رود. در نوار باريكي از تپه‌هاي شني اين منطقه برنج كشت مي‌كنند و به همين سبب رستوران‌ هاي معروفي در اين منطقه وجود دارد و از غذاهاي معروف اين رستوران ها پائيا مي باشد، اين غذاي لذيذ تركيبي فوق العاده از برنج، گوشت و زعفران مي باشد. در تور والنسيا به اين تالاب برويد و از قايق سواري و غذاهاي بي نظير رستوران هاي اطراف آن لذت ببريد.

سواحل شهر والنسيا

يكي از جاذبه هاي پر آوازه تور والنسيا، سواحل متعدد و آرام اين شهر است. مركزي‌ترين ساحل شهر والنسيا، ال كابانيال (El Cabanyal) مي باشد. در تور والنسيا ساعتي را به دور از شلوغي و با آرامش كامل در سواحل سپري كنيد و تجربه وعده اي غذايي را در رستوران هاي متعدد اين سواحل با انواع غذاهاي لذيذ دريايي داشته باشيد.

پل Calatrava تور والنسيا

يكي از جاذبه هاي تور والنسيا، ديدن پل مشهوري است كه توسط معمار والنسيايي به نام Santiago Calatrava طراحي شده است. اين پل زيبا و معروف با نور پردازي خاص خود يكي از جاذبه هاي مدرن اين شهر است كه سبب جذب گردشگران و عكاسان زيادي براي بازديد از اين مكان مي شود.

باغ وحش Bioparc

يكي از جاذبه هاي طبيعي و خارق العاده تور والنسيا براي كودكان و حتي بزرگسالان باغ وحش Bioparc است. اين باغ وحش بزرگ زيستگاه زندگى حيوانات بسياري است و داراي اكوسيستم هاي طبيعي مانند دشتي وسيع و جنگل‌هاي ماداگاسكار است و حيوانات بي شماري از قبيل پلنگ، كرگدن، گوريل، اسب و… در اين مجموعه ديده مي شود.

باغ وحش Bioparc

جشنواره‌ي La Tomatina

 در آخرين چهارشنبه‌ي ماه آگوست هر سال در نزديكي شهر والنسيا و منطقه Bunol، جشنواره اي عجيب و شگفت انگيز به نام “گوجه‌فرنگي پرتاب كن” برگزار مي شود و سالانه هزاران نفر در آن شركت مي كنند. و به يكديگر گوجه فرنگي پرتاب مي كنند. همراه با اين جشنواره ي جذاب و ديدني، انواعي از جاذبه هاي مختلف براي علاقمندان در اين دوره ايجاد مي شود كه سبب جذب گردشگران به اين منطقه مي شود. اگر شما نيز علاقمند هستيد در جشنواره‌ي La Tomatina شركت كنيد، كافي است تور ديدني والنسيا خود را در بازه ي زماني اين جشنواره انتخاب كنيد.

بازار مركزي در تور والنسيا

بازار مركزي، بازاري پر از رنگ و جنب و جوش كه حال هر كسي را خوب خواهد كرد . هزاران غرفه با محصولات متنوع فصلي در اين بازار ديده مي شود، دكه هاي غذاهاي محلي، صنايع دستي، شيشه هاي رنگي و… در اين بازار قديمي و زيبا موجود است. بازار مركزي شهر والنسيا از بزرگترين بازارهاي اروپا مي باشد و هر روز به جز يكشنبه ها داير مي باشد و در تور والنسيا به اين مكان رفته و سوغاتي هاي به يادماندني زيبايي را در اين بازار مي توانيد بخريد.

غذاهاي معروف شهر والنسيا

شهر والنسيا داراي طيف گستره اي از غذاهاي متنوع به خصوص غذاهاي دريايي است. در واقع در اكثر غذاهاي شهر والنسيا، برنج و سبزيجات و موجودات دريايي وجود دارد و شما مي توانيد در طول سفر خود با تور والنسيا انواعي از اين غذاهاي لذيذ را تست و تجربه كنيد.

امو آل اي پبره (All I Pebre)

از غذاهاي سنتي شهر والنسيا است. تركيب خوش طعم ماهي در كنار سسي از سير، فلفل، و بادام زميني به همراه سيب‌زميني اين غذا را معروف كرده است. اگر دوست داريد كه اين غذا را در تور والنسيا ميل كنيد، حتما سري به رستوران قديمي “پلس فسول” در اين شهر بزنيد.

اسگارات (Esgarraet)

غذايي دريايي و معروف شهر والنسيا است كه معمولا به عنوان تاپاس در رستوران‌ها سرو مي‌شود و تركيبي از رشته هاي بلند و نمك ‌سود شده ماهي و فلفل قرمز به همراه روغن زيتون است كه مي توانيد اين غذا را در رستوران هاي ساحلي اين شهر ميل كنيد و مطمئنا اين يكي از غذاهاي مورد علاقه شما در تور والنسيا خواهد شد.

كالامارس ا لا پلانچا (Calamares a La Plancha)

از ديگر غذاهاي سنتي والنسيا است. اين غذاي مشهور را در تور والنسيا حتما تجربه كنيد و تركيب بي نظير ماهي كباب شده به همراه سير و روغن زيتون را هرگز فراموش نخواهيد كرد.

كالامارس ا لا پلانچا (Calamares a La Plancha)

هزينه‌هاي تور والنسيا

 اگر به دنبال سفر به والنسيا بدون هزينه هاي بالا در تعطيلات خود هستيد، تور والنسيا را انتخاب كنيد. تور لحظه آخري والنسيا نقش به سزايي در كاهش هزينه هاي اضافي سفر شما خواهد داشت. يكي ديگر از روش هاي كاهش هزينه در سفر به شهر والنسيا، استفاده از تورهاي پياده‌روي رايگان است. با تور هاي پياده روي رايگان از جاذبه هاي ديدني و گردشگرى اين شهر لذت ببريد و هزينه اي را پرداخت نكنيد.

راه ديگري كه سبب صرفه در هزينه هاي تور والنسيا مي شود، ميل كردن غذاهاي دريايي است. انواع متنوعي از رستوران هاي فوق العاده غذاهاي دريايي در اين شهر و سواحل آن ديده مي شود كه تست غذا در اين اماكن براي شما گران و پر هزينه نخواهد بود.  همچنين مي توانيد از بازارهاي خريد مواد غذايي ارزان در طول سفر خود خريد كنيد و باعث كاهش هزينه هاي خود در تور والنسيا شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.