بليط هواپيماي بيرجند

بليط هواپيماي بيرجند


براي سفر به شهر بيرجند كه يكي از شهرهاي استان خراسان جنوبي است نياز به تهيه بليط هواپيماي بيرجند خواهيد داشت. اين شهر جاذبه هاي فراواني دارد و با هر هدفي كه قصد سفر به اين شهر را داشته باشيد براي خريد بليط هواپيمايي بيرجند  مي توانيد اقدام نماييد و از طريق هوايي خود را به اين شهر برسانيد. در اين مقاله به بررسي بليط هواپيمايي بيرجند و نكات آن خواهيم پرداخت تا سفري راحت به بيرجند داشته باشيد و از جاذبه هاي آن ديدن كنيد.

راهنماي سفر به شهر بيرجند

در جنوب استان خراسان جنوبي شهري به نام بيرجند قرار دارد كه براي رفتن به آن مي توانيد بليط هواپيماي بيرجند  را خريداري نماييد. بيرجند كه مركز اين استان به شمار مي آيد 31704 كيلومتر مربع مساحت دارد و در سال 1385 از نظر جمعيت 48 مين شهر بوده است. با خريد بليط هواپيمايي بيرجند  از كوه ها و دره هاي حاصل خيز اين شهر ديدن خواهيد كرد. گويش مردمان بيرجند گويش فارسي نو است و بسيار خونگرم مي باشند. جالب است بدانيد اولين شهر در ايران كه داراي سازمان آبرساني بوده است بيرجند مي باشد و در واقع اولين شهري است كه از سال 1302 آب لوله كشي داشته است. انواع جاذبه هاي گردشگري در بيرجند آماده استقبال از عزيزاني است كه بليط هواپيمايي بيرجند  را خريداري كرده اند. اين شهر طبق منابع با نام هاي برجن، بركن، برجند و بيرگند نيز خوانده مي شود. بسياري از آثار تاريخي بيرجند در ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و بر اساس برخي شواهد زرتشتيان اين شهر را بنا نهاده اند. بيرجند از قسمت شمالي خود به شهرستاني به نام قاينات، از قسمت شرقي به كشور افغانستان، از قسمت جنوبي به نهبندان و كرمان و از قسمت غربي به فردوس و طبس مرتبط مي شود.

راهنماي سفر به شهر بيرجند

وضعيت آب و هواي شهر بيرجند

براي خريد بليط هواپيماي بيرجند  نكته اي كه بايد به آن توجه داشت وضعيت آب و هوايي اين شهر مي باشد. وضعيت آب و هوايي بيرجند نيمه بياباني است يعني در فصل زمستان شاهد سرما و در فصل تابستان شاهد گرما و خشكي هستيم. ميانگين دما در شهر بيرجند در فصل هاي گرم سال 28 درجه سانتي گراد و در فصل سرما 5 درجه سانتي گراد خواهد بود. آب و هواي خشك بيرجند به دليل مجاورت آن با كوير لوت نيز خواهد بود. اگر قصد سفر به بيرجند به منظور بازديد از جاذبه هاي آن را داريد فصلي را انتخاب كنيد كه گرم نباشد تا به راحتي در طول روز در اين شهر به گشت و گذار بپردازيد.

بهترين زمان براي سفر به بيرجند

بهترين زمان براي پرواز به بيرجند اوايل هفته و ايامي است كه در آن مناسبتي نيست تا پرواز ارزاني داشته باشيد. پرواز از تهران به بيرجند همه روزه صورت مي گيرد و بر اساس شرايطي كه داريد مي توانيد بهترين زمان براي پرواز را انتخاب نماييد. فصل پاييز و بهار زمان هاي خوبي براي پرواز به بيرجند خواهد بود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه بيرجند

پرواز به شهر بيرجند به صورت چارتري و سيستمي صورت خواهد گرفت كه در نوع چارتري معمولا صندلي ها توسط آژانس هاي مسافرتي براي تور هاي مورد نظر رزرو مي شود اما گاهي به تنهايي نيز قابل خريد است. در هنگام خريد بليط هواپيماي بيرجند  به صورت چارتري دقت كنيد كه اين بليط قابل كنسل شدن و تغيير نام نيست و بايد دقت زيادي در خريد آن داشته باشيد. در نوع سيستمي خطوط هواپيمايي به صورت منظم پرواز انجام مي دهند و زمان بندي طولاني اي دارند. مطابق با قوانين و مقرراتي كه در هر ايرلاين دارد اين بليط ها قابليت عودت و يا تغيير را دارند.

افتتاح فرودگاه بيرجند مربوط به سال 1315 هجري شمسي است و موقعيت آن شمال شرقي شهر مي باشد. زمين اين فرودگاه 4 ميليون متر مربع مي باشد. از اين فرودگاه به صورت روزانه پرواز به تهران و بالعكس صورت مي گيرد و هم چنين پرواز به مشهد از اين فرودگاه دو نوبت در هفته انجام مي گيرد. در سال 2016 تعداد 1205 نوبت هواپيما به زمين نشسته و برخاسته است. از فرودگاه بيرجند به عتبات و حج عمره نيز پرواز صورت مي گيرد.

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي بيرجند

بيرجند در اغلب اوقات به دليل اينكه شهري كويري است گرم و خشك است و سفر در آن در فصل تابستان مناسب نخواهد بود. بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيمايي بيرجند  اواسط فصل پاييز تا آخر فروردين ماه خواهد بود، البته دلايل ديگري چون قيمت و استفاده از برخي تفريحات سبب انتخاب بهترين زمان براي خريد بليط هواپيماي بيرجند  خواهد بود.

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي بيرجند

مدارك لازم براي رزرو بليط هواپيماي بيرجند

براي خريد بليط هواپيماي بيرجند  داشتن كارت ملي و شناسنامه لازم خواهد بود. اگر مسافر باردار و يا نوزادي است كه كمتر از 7 روز مي باشد بايد مجوز پرواز از پزشك دريافت كند، هم چنين افراد مبتلا به يماري هاي قلبي، تنفسي، صرع، آنمي شديد و ديابت مليتوس كنترل نشده و افرادي كه دياليز مي كنند و يا داروهايي مصرف مي كنند كه سيستم ايمني را تضعيف مي كند نياز به مجوز پزشك براي پرواز دارند.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط هواپيماي بيرجند

با خريد بليط هواپيمايي بيرجند  بايد بدانيد كه چندين شركت پرواز هاي بيرجند را انجام خواهند داد. شركت هاي ايران اير، ماهان اير، ايران اير تور و تابان از جمله شركت هاي هواپيمايي هستند كه از شهر هاي مختلف به سمت بيرجند پرواز دارند و در هنگام خريد بليط چارتر هواپيماي بيرجند  به آن ها مي توانيد توجه كنيد و مورد مناسب خود را رزرو نماييد. هر ايرلاين براي پرواز قوانيني دارد و قيمتي براي آن در نظر گرفته شده است.

قيمت بليط هواپيماي بيرجند در فصلهاي مختلف سال

در فصل بهار

فصل بهار زمان خوبي براي سفر به بيرجند مي باشد و هزينه بليط هواپيمايي بيرجند  با افزايش روبه رو مي شود زيرا دماي هوا براي گردش و بازديد از جاذبه ها مناسب مي باشد و عده زيادي براي خريد بليط اقدام مي كنند. روز هاي آخر هفته و ايام تعطيل قيمت بليط هواپيمايي بيرجند  با افزايش رو به رو مي شود. براي سفر به بيرجند در فصل بهار به موقع براي خريد بليط هواپيماي بيرجند  اقدام نماييد تا براي انتخاب ايرلاين با محدوديت روبه رو نشويد.

در فصل تابستان

با توجه به اينكه سفر به بيرجند در چه فصلي صورت مي گيرد قيمت بليط آن متفاوت خواهد بود. در واقع زمان نقش مهمي در قيمت بليط هواپيماي بيرجند  خواهد داشت و قيمت آن از 100 هزار تا 559 هزار تومان متغير مي باشد. در فصل تابستان به دليل گرمي هوا گردشگران كمتري به بيرجند سفر مي كنند و قيمت بليط پايين تر خواهد بود. اگر به دنبال سفر ارزان به بيرجند هستيد در فصل تابستان به اين شهر سفر كنيد و لباس خنك به همراه داشته باشيد.

در فصل پاييز

سفر به بيرجند در فصل پاييز بسيار مناسب است و قيمت بليط هواپيماي بيرجند  نيز بالا است. در اين فصل امكان بازديد از جاذبه ها را خواهيد داشت و گرماي هوا اذيتتان نخواهد كرد. در اين فصل به دليل استقبال مسافران قيمت بليط هواپيما و هتل با افزايش روبه رو خواهد شد. براي داشتن سفري ارزان در اين فصل روز هاي ابتدايي هفته و ايام غير تعطيل را انتخاب نماييد زيرا اغلب سفر ها در آخر هفته و ايام تعطيل صورت مي گيرد.

در فصل زمستان

قيمت بليط هواپيماي بيرجند  در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان بالاتر خواهد بود زيرا از گرمي هوا خبري نيست. براي داشتن سفري ارزان روز هايي كه در آن مناسبتي نيست را مي توانيد انتخاب نماييد و از سفري ارزان لذت ببريد. قيمت هتل ها نيز تحت تأثير فصل هاي مختف قرار خواهد گرفت.

قيمت بليط هواپيماي بيرجند در فصلهاي مختلف سال

نكاتي درباره رزرو بليط هواپيماي بيرجند

اگر در تهران هستيد و قصد خريد بليط هواپيماي بيرجند  را داريد بايد بدانيد از تهران تا بيرجند 1065 كيلومتر فاصله وجود دارد كه مدت زمان پروازتان با اين فاصله حدود 1:30 دقيقه خواهد بود كه اين ميزان با توجه به شرايط آب و هوايي و يا نوع پرواز تغيير خواهد كرد. سعي كنيد يك ساعت قبل از پرواز در فرودگاه و گيت سوار شدن حضور پيدا كنيد. از تهران در فرودگاه هاي مهرآباد، تهران و امام خميني (ره) پرواز به فرودگاه بيرجند صورت مي گيرد. در هنگام پرواز مدارك شناسايي همراهتان باشد و بهتر است كه از 24 ساعت قبل ساعت پرواز را چك كنيد. اگر خطوط هواپيمايي ارزان را براي سفر خود انتخاب كنيد ممكن است كه براي چمدان ها از شما هزينه اضافي دريافت شود، انعطاف در تاريخ پرواز سبب ارزان تر تمام شدن بليط هواپيمايي بيرجند  خواهد شد. انتخاب صندلي كنار خروجي اضطراري و يا رديف اول سبب مي شود پرواز بهتر و راحت تري به بيرجند داشته باشيد. در هنگام خريد بليط به صورت حضوري مدارك شناسايي همراهتان باشد.

بليط اينترنتي هواپيماي بيرجند

براي خريد بليط هواپيماي بيرجند  از طريق سايت مي توانيد اقدام كنيد و آن را به صورت اينترنتي خريداري نماييد. براي اين منظور در ابتدا بعد از مشخص كردن مبدا و مقصد بايد يك طرفه و يا دو طرفه بودن بليط را مشخص نماييد. مبدأ شهري است كه پرواز را از آنجا آغاز خواهيد كرد و مقصد نيز شهر بيرجند خواهد بود. در هنگام رزرو بليط هواپيمايي بيرجند  تعداد مسافران و نوع آن ها كه نوزاد، كودك و يا بزرگسال هستند را مشخص كنيد زيرا نرخ قيمت ها براي اين رده هاي سني متفاوت خواهد بود. فرزند پايين دو سال نوزاد و بين دو تا 12 سال كودك مي باشد.

با مشخص كردن اين قيمت ها و زدن گزينه جستجو ليستي از بليط ها به نمايش در خواهد آمد كه داراي مشخصاتي چون قيمت، ساعت حركت، نوع ايرلاين و … هستند و در اين ميان مورد مناسب خود را مي توانيد انتخاب نماييد، بعد از تكميل اطلاعات مسافران وارد صفحه پرداخت آنلاين خواهيد شد. تعداد پروازها ممكن است به چند نوبت در روز برسد و در برخي روز ها پرواز هاي موجود در سايت ها جابه جا شوند به همين دليل با مشخص كرن تاريخ پروازتان ساعت دقيق آن مشخص خواهد شد و آن را به صورت آنلاين مي توانيد خريداري كنيد. در هنگام خريد بليط هواپيماي بيرجند  دقت داشته باشيد كه مشخصات خود را به صورت صحيح و كامل وارد نماييد تا دچار مشكل نشويد.

نكاتي درباره اقامت در شهر بيرجند

با خريد بليط هواپيماي بيرجند  و سفر به اين شهر زيبا آشنايي با چند نكته لازم خواهد بود. كد بيرجند 056 مي باشد و سفر پر هزينه اي برايتان نخواهد بود زيرا هزينه هايي كه براي اجاره مكاني جهت اقامت مي كنيد مناسب است و انواع هتل ها با قيمت هاي مناسب در اين شهر وجود دارد، هم چنين قيمت رستوران هاي آن نيز زياد بالا نيست و اين طور نيست كه سفر گراني برايتان رقم بخورد. كشك بيرجندي و يا قروت يكي از غذا هاي معروف و خوشمزه بيرجند است كه در رستوران هاي سنتي بيرجند قابل سفارش خواهد بود. اگر به دنبال سفري ارزان هستيد بيرجند مي تواند شهر مناسبي باشد.

جاذبه هاي ديدني و گردشگري شهر بيرجند

جاذبه هاي ديدني و گردشگري شهر بيرجند

بند دره

با خريد بليط هواپيماي بيرجند  و رفتن به اين شهر زيبا به بنددره كه سدي تاريخي مي باشد مي توانيد برويد. اين بنا در فهرست جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و موقعيت آن در ميان رشته كوه باقرات و در فاصله 5 كيلومتري از انتهاي خيابان مدرس بيرجند است. اين سد مربوط به اواخر دوره زنديه و هم چنين اوايل دوره قاجاره است و امير شوكت الملك دستور ساخت آن را داده است. علت نام گرفتن سد بند دره اين است كه از دره بالا و پايين مي گذرد. از طريق خيابان پاسداران در بيرجند به اين سد مي توانيد برسيد.

آبشار هاي چهارده

آبشار هاي چهارده منطقه اي تفريحي در بيرجند هستند كه بلندترين آن ها 7 متر ارتفاع دارد. خيابان غفاري راه ارتباطي از بيرجند به اين منطقه است و از كنار دانشگاه آزاد و بيدخت بايد بگذريد. در ابتدا وارد روستاي چهارده خواهيد شد كه داراي خانه هاي سنگي و كوچه هايي باريك مي باشد. خانه هاي كمي در روستا وجود دارند و بيشتر روستا شامل طبيعت آن است. مردم روستا افراد كهنسالي هستند كه سبدهاي حصيري مي بافند. با خريد بليط هواپيماي بيرجند  بازديد از اين منطقه زيبا را از دست ندهيد.

باغ و عمارت معصوميه

با خريد بليط هواپيماي بيرجند  به باغ و عمارت معصوميه مي توانيد برويد كه موقعيت آن غرب بيرجند و در 3 كيلومتري آن مي باشد. قدمت اين باغ به دوران پهلوي برمي گردد و معماري منحصر به فردي دارد. استخري مقابل عمارت وجود دارد كه نماي اصلي آن در آب آن ديده مي شود. در اين عمارت 2 باغ ديگر در كنار باغ اصلي وجود دارد. وسايل و اشياي قديمي بسياري در عمارت وجود دارد كه آن را همانند يك موزه براي عموم كرده است.

ارگ بهارستان

در بيرجند ارگي به نام بهارستان وجود دارد كه مربوط به دوره افشاريه است و نام ديگر آن باغ زرشكي مي باشد. اين ارگ در سال هاي 1206-1205 هجري قمري ساخته شده است و يكي از نمادهاي تاريخي بسيار شكوهمند در خراسان جنوبي محسوب مي شود. ساختار ظريف اين بنا و ارزش تاريخي آن نظر هر فردي كه از آن ديدن مي كند را به خود جلب مي كند پس با خريد بليط هواپيماي بيرجند  به اين بناي تاريخي سر بزنيد. ارگ بهارستان كه زماني از باشكوه ترين باغ هاي ايراني بوده است قبل از ثبت ملي در ايران از جانب نهاد هاي مختلف تقسيم بندي شد و تنها كوشكي نيمه ويران و فضاهايي مخروبه از آن باقي مانده است. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين بنا را در سال 1379 در آثار ملي ايران به ثبت رساند.

عمارت كلاه فرنگي

در قسمت مركزي شهر بيرجند بنايي به نام عمارت كلاه فرنگي وجود دارد كه نام ديگر آن ارگ حسام الدوله است و به اميرحسن خان شيباني نسبت داده مي شود. نام هاي ديگر اين عمارت قصر بي بي روس، ارگ سركار و ارگ سام الدوله است. علم خزيمه مالك اين ارگ بوده كه آن را به فرمانداري بيرجند هديه كرد. اين بنا توسط سازمان ميراث فرهنگي به ثبت رسيده است. شكل ظاهري ارگ به صورت 6 ضلعي است و مخروطي در راس آن به صورت سفيد رنگ وجود دارد. عمارت كلاه فرنگي زماني به عنوان مقر حكومتي بوده و مربوط به اواخر دوره زنديه و اوايل دوره قاجاريه مي باشد. با خريد بليط هواپيماي بيرجند  از اين بنا ديدن نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.