10 اشتباه رايج در آرايش صورت كه زيبايي شما را از ديو تا دلبر تغيير مي‌دهد

10 اشتباه رايج در آرايش صورت كه زيبايي شما را از ديو تا دلبر تغيير مي‌دهد

.به رنگ پوست خودتان اعتماد كنيد

يكي از بزرگترين اشتباهاتي كه همه از جمله خود من در خريد كرم پودر انجام مي‌دادم، خريد رنگ اشتباه است. كرم پودر بايد به رنگ پوست شما نزديك باشد تا خوب روي پوست شما بنشيند و بتواند آرايش صورت طبيعي به شما بدهد. من پوست سفيدي دارم و قبل‌ترها هميشه كرم پودرهايي را انتخاب ميكردم كه چند درجه از پوست طبيعي صورتم تيره‌تر بودند. بعدها متوجه شدم كه براي داشتن پوست تيره تر استفاده از كرم‌پودر بسيار تيره‌تر صورتم را زشت و ناهماهنگ مي‌كند.

بهترين راه براي تيره كردن پوست، برنزه كردن و آفتاب گرفتن است. كرم پودري كه روي صورت شما ننشيند و با پوست شما به درستي ادغام نشود، آرايش شما را خراب خواهد كرد. پس اگر دوست داريد روشن تر يا تيره تر باشيد، با افراط در رنگ كرم پودر خودتان را خفه نكنيد.

براي خريد يك كرم پودر مناسب از روش مادرانمان استفاده نكنيد. پوست دست شما با صورتتان يكي نيست . موقع خريد كرم پودر حتما آن را روي صورت امتحان كنيد و نه دست. كرم را روي بخشي از صورتتان پخش كنيد اگر مرز آن به راحتي از پوستتان قابل تشخيص نبود، اين قطعا مناسب‌ترين رنگ براي پوست صورت شماست.

اين نكته را هم از ياد نبريد كه در پايين صورت خود يك گردن داريد و اگر ميخواهيد آرايش صورت طبيعي داشته باشيد كرم پودر را به گردتان هم بماليد

۲.كانسيلر مناسب خود را انتخاب كنيد

اگر بعد از زدن كانسيلر به زير چشمهايتان، احساس ميكنيد چشمهايتان پف كرده است و يا در آينه خوب هستيد ولي در عكسها انگار تازه از خواب بيدار شده‌ايد، كانسيلرتان را اشتباه انتخاب كرده ايد.

برخلاف آن چيزي كه همه فكر ميكنيم كانسيلر ما نبايد بيشتر از دو درجه از رنگ پوست زير چشمانمان روشنتر باشد. شايد لازم باشد از كانسيلر فعلي تان خداحافظي كنيد و با خريد كانسيلر مناسب آرايش صورت طبيعي خود را به نمايش بگذاريد

۳. پوست خشك، دشمن يك انواع كرم‌پودر است

كرم‌هاي پودر و يا كرم‌هاي پوشاننده لك صورت، به دليل موادي كه در آن ها استفاده مي‌شود پوست را به شدت خشك ميكنند و روي پوست صورت به خوبي نمي‌نشينند. براي جلوگيري از اين مشكل حتما زير آرايش خود، از پرايمر و يا كرم هاي مرطوب كننده صورت استفاده كنيد.

براي پخش كردن كرم پودر روي صورت از دست استفاده نكنيد. بهتر است از يك اسفنج نمدار يا براش استفاده كنيد. اسفنج نمدار كمك مي‌كند كرم‌پودر روي صورت شما بنشيند و آرايش صورت طبيعي و زيبا به نظر برسد.

آرايش صورت ملايم اينروزها طرفداران زيادي دارد (حتي بسايري از بازيگران ايراني مانند ترانه عليدوستي، باران كوثري و ليلا حاتمي اكثرا با يك آرايش طبيعي ظاهر مي‌شوند. براي آرايش صورت طبيعي از كرم پودر زياد استفاده نكنيد و روي ان را كمي پنكيك بزنيد. پنكيك زياد باعث ترك خوردن كرم روي پوست ميشود.

۴.براي كار درست بايد ابزار درست را انتخاب كرد

امروزه انواع براش‌ها را در سايزها و شكل‌هاي مختلف مي‌توانيد در فروشگاه‌ها پيدا كنيد. پس خواهشا براش كوچك درون رژ گونه‌تان را همين امروز دور بياندازيد و يك براش پهن و پف‌دار بخريد.. پس رژ گونه را با براش مناسب روي صورتتان پخش كنيد، تا مرز مشخصي روي صورتتان نداشته باشيد. اين به طبيعي شدن آرايش شما كمك زيادي مي‌كند. براي كمك به اين كار قبل از زدن رژگونه براش خود را كمي بتكانيد و بعد از آن به صورتتان بزنيد.

natural-face-makeup

۵. نگذاريد ريمل از مژه‌هايتان بچكد

فرمژه ابزاري ضروري براي آرايش است. از فرمژه نترسيد، مو درد را حس نمي‌كند. قبل از ريمل زدن مژه‌هاي خود را تاب دهيد و بعد از آن ريمل را يك بار به روي مژه هايتان بكشيد. چند بار زدن ريمل روي هم مژه‌هاي شما را شبيه پاي عنكبوت، ترسناك ميكند.

نكته اي كه بايد مدام به خودمان يادآوري كنيم اين است كه ريمل زود سفت ميشود. ريملتان را دور بياندازيد و ريمل جديدي بخريد ريملي كه مانده شده مژه هايتان را به هم ميچسباند

۶. در آرايش صورت طبيعي خط لبتان از لب جدا نيست

خط لب خود را همرنگ رژ لبتان انتخاب كنيد. خط لب نبايد جدا از رژ لب باشد و خود را نشان دهد. خط لب فقط بايد براي شكيل كردن لبهاي شما است . بعد از زدن خط لب، لبهاي خود را به هم بماليد كه در صورت پاك شدن رژ لبتان يك خط زشت تنها دور لبهايتان نباشد

۷. شبيه خون آشام ها نشويد

صحنه اي ترسناك‌تر از اين ديده ايد كه طرف مقابلتان با لبهاي قرمز قشنگش به شما لبخند مي‌زند و ناگهان دندان هاي قرمز ترسناكش پيدا مي‌شود؟ هميشه بعد از زدن رژ لب به خصوص رژلبهاي تيره يك دستمال كاغذي در وسط لبهايتان بگذاريد و لبهايتان را ببنديد تا دستمال رژلبهاي اضافي كه به روي دندان هايتان سرازير ميشود را بگيرد

۸.دهه هفتاد تمام شده است

رنگهاي زياد و متنوع در آرايش ديگر جذاب نيست. آرايش صورت ملايم و ساده داشته باشيد. اگر ۸ رنگ در كيت سايه خود داريد، قرار نيست از همه آن ها همزمان استفاده كنيد. تنوع رنگرا در آرايش خود كم كنيد و به ۲ يا ۳ رنگ اكتفا كنيد. يك آرايش صورت طبيعي به رنگ‌هاي طبيعي نياز دارد.

natural-face-makeup

۹. هميشه درخشيدن خوب نيست

اكليل‌هايتان را فقط براي شب مهماني و عروسي نگه داريد . استفاده از اكليل زياد باعث مي‌شود كه هر چقدر زمان بگذرد بيشتر بدرخشد و اين آرايش براق مناسب محل كار يا خيابان نيست. اكليل با پخش شدن آرايش شما را خراب مي‌كند. اگر از اكليل خوشتان مي‌‌آيد از محصولاتي استفاده كنيد كه اكليل هاي كوچك و ريز دارند.

۱۰.مانند مصري هاي باستان نباشيد

خط چشم اولين بار در مصر باستان به كار رفت . مردان و زنان مصري از خط چشم براي مقاصد درماني و زيبايي استفاده مي‌كردند. ولي خط چشم هاي كلفت و كشيده و بسيار بلند در همان مصر باستان زيبا بود. در روز و به جز مهماني هاي خط چشم‌هاي كوتاه و ساده بكشيد و آرايش صورت دخترانه خود را حفظ كنيد. و رنگ سياه را براي شب بگذاريد  و در روز از خط چشم هاي طوسي قهوه‌اي  استفاده كنيد.

natural-face-makeup

و در نهايت

رويكرد ما در اين مقاله آرايش صورت ملايم و آرايش طبيعي است كه بيشتر مناسب فضاي كار، خريد و خيابان است. اما در مقالات ديگر وبلاگ انواع اقسام روش‌هاي آرايشي هيجان انگيز ديگر هم داريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.