تور سامويي

سامويي

سامويي قديمي ترين جزيره ي تايلند است كه تا قبل از سال 1970 مردم اين جزيره كاملاً به صورت سنتي امرار معاش مي كردند و بعد از اين سال جزيره ي سامويي به مردم معرفي شده و باعث افزايش روز به روز تور سامويي شد. اين جزيره طبيعت بسيار زيبا و بكري دارد و با مساحت حدود 250 كيلومتر يكي از بزرگ ترين جزاير كشور تايلند به شمار مي رود. جمعيت اين جزيره به بيش از 63000 نفر مي رسد و علاوه بر زيبايي هاي بسيار زيادي كه شما مي توانيد در تور سامويي شاهد آن باشيد، امكانات رفاهي بسيار زيادي براي اقامت و تفريح گردشگران در نظر گرفته شده است. تفريحات ساحلي و دريايي هميشه يكي از پر طرفدار ترين سرگرمي هاي اين جزيره هستند.

تور سامويي

جاذبه هاي گردشگري سامويي

سامويي از يك كلمه اي چيني به معني بهشت گرفته شده است. تفريحات و جاذبه هاي گردشگري بسيار زيادي كه تور سامويي براي توريست ها فراهم ديده مي شود، آن قدر زياد است كه نمي توان همه ي آن ها را بيان كرد. تفريحات بسيار لذت بخشي همچون غواصي در زير آب و يا سوار شدن بر روي فيل ها و همچنين شركت در انواع جشن ها و فستيوال ها نزد گردشگران تور سامويي بسيار محبوب است. از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري سامويي مي توان به معابد بوداها، صخره ي پدر بزرگ و مادر بزرگ، باغ زيباي پروانه ها، سالن نمايش ميمون ها، باغ هاي بهشت، باغ سحر آميز بودا، آبشار ناموآنگ ساموئي، خانه باستاني سامويي، پارك ملي آنگ تونگ و مجسمه بوداي بزرگ اشاره كرد.

تور سامويي

جغرافياي سامويي

اگر از بين تمام مناطق جغرافيايي تور سامويي را براي تفريح انتخاب كرده ايد، بايد به انتخاب شما تبريك بگوييم، زيرا اين جزيره در يكي از بهترين مناطق جغرافيايي قرار گرفته و داراي طبيعتي بسيار زيبا و آب و هوايي بسيار مناسب است. جزيره ي سامويي در فاصله ي 35 كيلومتري شهر Surat Thani قرار دارد. پارك ملي آنگ ‌تون، از 7 جزيره تشكيل شده است و سامويي يكي از جزاير احاطه شده در ميان 6 جزيره ي ديگر است. بخش مركزي سامويي كاملاً غير مسكوني است و از كوهستان هايي با جنگل هاي استوايي تشكيل شده است. در واقع سامويي داراي آب و هواي مرطوب كوهستاني يا همان آب و هواي موسمي است.

تور سامويي

آب و هواي سامويي

در حالت كلي آب و هواي سامويي خشك، داغ و باراني است. ميانگين دما در اين جزيره معمولاً 28 درجه است و در طول سال هواي مرطوبي را شاهد خواهيد بود. اين جزيره در برخي ماه ها بسيار گرم مي شود و در برخي ماه ها نيز با بارندگي هاي شديدي مواجه خواهيد شد. اگر شما نسبت به گرماي زياد حساسيت داريد و نمي خواهيد گرماي زيادي را تحمل كنيد، پيشنهاد مي كنيم ماه هاي آذر تا اسفند را براي تور سامويي خود انتخاب كنيد. بيشترين بارندگي ها در جزيره ي سامويي مربوط به ابتداي مهر تا ابتداي دي ماه است.

تور سامويي

خورد و خوراك و اقامت در تور سامويي

خوردن غذاهاي محلي و سنتي جزيره ي سامويي بدون شك يكي از تجربه هاي بسيار شيرين تور سامويي خواهد بود. اگرچه اكثر غذا هاي كشور تايلند با ذائقه ي ايراني ها فاصله دارد، اما در تور سامويي مي توانيد براي انواع سليقه ها غذا پيدا كنيد. معروف ترين غذا هاي اين جزيره، غذاهاي دريايي آن هستند و مي توانيد خوردن ماهي تازه، ميگو، خرچنگ و … را به تجربه هاي تور سامويي اضافه كنيد. سعي كنيد خوردن آب ميوه هاي استوايي را به هيچ وجه در تور سامويي از دست ندهيد. در ضمن در سفر به سامويي شما مي توانيد در انواع اقامتگاه هاي ساحلي و لوكس ساكن شويد. هتل ها، هاستل ها، مهمان خانه ها، ويلا ها و … در اين جزيره تنوع قيمت زيادي دارند و به راحتي مي توانيد بر اساس سليقه خود، به انتخاب محل اقامت مناسبتان بپردازيد.

تور سامويي

بهترين زمان سفر به سامويي

در اكثر نقاط تايلند معمولاً آب و هوا نسبتاً گرم و مرطوب است. تور سامويي نسبت به ديگر نقاط تايلند داراي يك مزيت است و آن هم اين است كه آب و هوا در اين جزيره معتدل تر و ثابت تر است. در واقع شما مي توانيد در تمام فصول سال نسبت به خريد تور سامويي اقدام كنيد و مشكلي از نظر آب و هوا نخواهيد داشت. اما اگر بخواهيم كمي حساس تر به اين موضوع بپردازيم، ماه هاي آذر، دي، تير و مرداد هواي خشك تر و آفتابي تري دارند و براي خريد تور سامويي بسيار مناسب مي باشند. البته بايد در نظر بگيريد تعداد گردشگران در اين ماه ها بسيار زياد است و ممكن است هزينه هاي مربوط به اقامت، غذا، حمل نقل و تفريحات كمي بالا باشد. در ماه هاي آبان و آذر ميزان بارندگي بيشتر از ديگر ماه ها است و ميزان مسافران تور سامويي نيز بسيار كمتر است.

تور سامويي

نكاتي در مورد سفر به سامويي

يكي از جذابيت هاي تور سامويي، پوشش گياهي و درختان اين منطقه است. وجود درختان بسيار بزرگ نارگيل و جنگل هاي گرمسيري از ويژگي هاي منحصر به فرد سامويي هستند. تمامي خانه ها با فرهنگ مخصوص سامويي ساخته شده اند و ساختمان هاي بلند و آسمان خراش ها را در تور سامويي نخواهيد ديد، زيرا سامويي برخلاف مناطق ديگر كاملاً ناهموار و كوهستاني است و به سختي مناطق صاف و هموار در آن يافت مي شوند. شما در تور سامويي مي توانيد انواع هتل ها را بر حسب سليقه پيدا كرده و از غذا هاي آن لذت ببريد. يكي از عمده دلايل معروفيت تور سامويي، شب هاي زنده اش است و به هنگام شب مي توانيد از انواع نمايش هاي خياباني، اجراهاي زنده موسيقي و.. لذت ببريد. جزيره ي سامويي زياد بزرگ نيست و به همين دليل به راحتي مي توانيد به اكثر مكان هاي آن دسترسي پيدا كنيد. اگرچه زبان رسمي مردم در اين جزيره تايلندي است ولي در تور سامويي شما مي توانيد افراد زيادي را كه به زبان انگليسي مسلط هستند پيدا كرده و با آن ها ارتباط برقرار كنيد. در ضمن ساعت رسمي اين جزيره دو ساعت و نيم از ايران جلوتر است

تور سامويي

تور سامويي

يكي از راه هاي سفر به جزيره ي سامويي، سفر به صورت شخصي است. بدون شك سفر شخصي ممكن است هزينه هاي زيادي را براي گردشگران و مسافران به همراه داشته باشد. علاوه بر آن، اخذ ويزا، رزرو هتل، رزرو بليط هواپيما و …همواره داراي دردسر ها و مشكلات زيادي است و ممكن است باعث خستگي شما شود. سفر با تور سامويي، پيشنهادي است كه باعث كم شدن مشكلات و دردسر هاي شما خواهد شد. با خريد تور سامويي، تمامي اين كار ها به عهده ي تور خواهد بود و لازم نيست شما پيگير اين امور شويد. علاوه بر آن، هزينه هاي سفر در تور سامويي بسيار مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. تور ها به دو صورت انجام مي شود كه عبارت اند از تور هاي مخصوص و تور هاي تركيبي. تور سامويي كه اختصاص به اين جزيره دارد معمولاً يك هفته اي است و مقصد آن ها فقط جزيره سامويي است. تور هاي تركيبي نيز معمولاً از يك منطقه ديگر به همراه جزيره ي سامويي بازديد مي كنند.

تور سامويي

مراكز خريد سامويي

در اكثر بازار هاي سامويي اجناس محلي فروخته مي شوند و مي توانيد سوغات مناسبي از آن ها تهيه كنيد، ولي انتظار اجناسي با برند هاي معتبر را زياد نداشته باشيد. خريد بخش مهمي در تور سامويي به حساب مي آيد و بايد شناخت كافي را از مراكز خريد آن داشته باشيد. يكي از مراكز خريد مهم سامويي مركز خريد تاپس است. اگر تاپس را به عنوان محل خريد خود در تور سامويي انتخاب كنيد، مي توانيد از اجناس بسيار ارزان، انواع تنقلات، نوشيدني، ميوه و… بهره مند شويد. مركز خريد بوتس ديگر مركز خريد مهم سامويي است كه از ساعت 10 صبح براي گردشگران باز مي شود. سومين مركز خريد مهم در تور سامويي مركز خريد پلازا است. اين بازار شبانه در مركز سامويي قرار گرفته و به راحتي مي توانيد انواع لباس ها، لوازم آشپز خانه و … را خريداري كنيد. از ديگر مراكز خريد مهم اين شهر مي توان به مركز خريد روستاي ماهيگيري، مركز خريد سون ايلون، مركز خريد ماكرو، خيابان چاونگ، فروشگاه جواهرات كلاسيك و مائنام واكينگ استريت اشاره كرد.

تور سامويي

اطلاعات پروازي به سامويي

مهم ترين و پر كاربرد ترين راه رسيدن به جزيره سامورايي، راه هوايي است. فرودگاه سامويي مهم ترين فرودگاه براي پرواز به اين جزيره مي باشد. لازم است بدانيد كه هيچ پرواز مستقيمي به سامويي تايلند وجود ندارد و تمام پرواز هايي كه به مقصد سامويي انجام مي شوند داراي توقف هستند. مهم ترين مسير هوايي كه توسط تور سامويي و گردشگران انتخاب مي شود، مسير تهران – بانكوك- سامويي است. قيمت بليط هاي اين مسير بسته به آژانس هاي مسافرتي و زمان سفر متفاوت خواهد بود.

تور سامويي

فرودگاه سامويي تايلند

فرودگاه بين المللي و مهم سامويي، توسط خط هوايي بانكوك ساخته شده و با كد بين المللي USM شناخته مي شود. فرودگاه سامويي تنها فرودگاه سامويي است كه ارتباط اين جزيره ي ديدني را با تايلند برقرار نموده است. اين فرودگاه همگاني داراي يك باند به طول 2060 متر است و 20 متر از سطح دريا ارتفاع دارد. فرودگاه سامويي در بخش شمال جزيره سامويي و در نزديكي هاي ساحل بوفوت واقع شده است. در سال 1982 پروژه ي ساخت اين فرودگاه آغاز شد و در سال 1989 به طور رسمي افتتاح گرديد. پروازهاي داخلي فرودگاه سامويي به بنكوك، ژوكت، ژاتايا، كرابي و چينگ ما انجام مي شوند و پرواز هاي خارجي آن نيز مقاصد كوالالامپور، سنگاپور، پنانگ و هنگ كنگ را در بر مي گيرند. در ضمن ايرلاين هاي هواپيمايي بانكوك، تايي ايرلاين، ايرلاين چين شمالي، فير فلاي، سيلك فلاي در اين فرودگاه فعال هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.