7 اشتباه رايج در دكوراسيون داخلي

7 اشتباه رايج در دكوراسيون داخلي

شما هم همۀ تلاش خود را كرده‌ايد تا خانه‌اي راحت و زيبا داشته باشيد. اثاثيه‌ي منزلِ خود را به درستي انتخاب كرديد و براي طراحي داخلي منزل خود هزينه كرده‌ايد، اما وقتي به خانه‌ي خود نگاه مي‌كنيد اين احساس به شما دست مي‌دهد كه نسبت به تلاشي كه داشته‌ايد، نتيجه نگرفته‌ايد.

گاهي اوقات بعضي كارهاي ساده مي‌تواند ديزاين منزل ما را عوض كند و يك خانه‌ي معمولي را به يك خانۀ   شيك و جذاب تبديل كند؛ كافي است اشتباهات خود را بدانيد، به سرعت آن‌ها را رفع كنيد و از خانه‌ي خود لذت ببريد.

1.    فرش‌تان را كوچك انتخاب كرده‌ايد

فرشي كه لب به لب با مبل‌ يا ميز ناهار‌خوري باشد، خانه‌ي شما را كوچك و خفه نشان مي‌دهد. درست است كه در طراحي داخلي منزل‌هاي امروزي ديگر خبري از فرش‌هاي بزرگ و لب به لب با ديوار، شبيه به خانه‌هاي مادربزرگ‌هايمان نيست اما جوگير نشويد، فرش خيلي كوچك هم طراحي داخلي منزل شما را مدرن و شيك نمي‌كند. بزرگ‌ترين كاناپه‌تان را در نظر بگيريد فرش شما بايد حداقل نيم متر از لبه‌هاي اثاثيه‌ي شما بيرون بزند.

دكوراسيون داخلي

2.    براي ديدن تابلو‌ها گردن درد نگيريد

اگر براي نگاه كردن به تابلوهاي ديوار خانه‌تان سرتان را بالا يا پايين بگيريد، بهتر است همين حالا آن تابلو را از ديوار پايين بياوريد. نگاه بايد آسان روي تزيينات ديوار خانه‌ي شما بچرخد. پس تابلو‌ها را هم سطح چشم بياويزيد. اين كار اصلن كار سختي نيست. ديوار را به چهار سطح افقي مساوي تقسيم كنيد و تابلو را در قسمت دوم از بالا بياويزيد. اگر از كساني هستيد كه براي آويختن يك تابلو ديوار را سوراخ سوراخ مي‌كنيد، قبل از اين كار اندازه‌ي تابلو را روي يك كاغذ در بياوريد و كاغذ را روي ديوار بچسبانيد. وقتي از جاي تابلو مطمئن شديد ميخ را به ديوار بكوبيد.

دكوراسيون داخلي

3.    رنگ‌هاي ديگري جز سفيد هم در دنيا هست

ديوار‌هاي سفيد در گالري‌ها براي جلوه دادن تابلو‌ها بسيار خوب است، اما خانه‌ي شما گالري نيست. همه‌ي ديوار‌ها را سفيد نكنيد. اين باور اشتباه را كه ديوار‌هاي سفيد، خانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان مي‌دهد را كنار بگذاريد. بعد از انتخاب اثاثيه رنگ ديوار را انتخاب كنيد. حتي اگر از رنگ‌هاي تند و تيره خوشتان نمي‌آيد و ديوار‌هاي سفيد را بيش‌تر مي‌پسنديد از رنگ‌هاي خاكستري روشن استفاده كنيد. اين رنگ نزديك به سفيد است ولي مردگي و خسته‌كنندگي اين رنگ را ندارد.

دكوراسيون داخلي

4.    روشن‌ترين هميشه بهترين نيست

انتخاب نور اشتباه مي‌تواند يك اتاق زيبا را به اتاقي وحشتناك تبديل كند. لامپ‌هاي با وات بالا، با نور زياد خود، فضاي گرم و دنج پذيرايي شما را از بين مي‌برند. از لامپ‌هاي 60 تا 75 وات در نوردهي پذيرايي خود استفاده كنيد. براي سرويس‌هاي بهداشتي و اتاق خواب از لامپ‌هاي 40 تا 60 وات استفاده كنيد. از نور‌هاي مستقيم تا جايي كه مي‌توانيد دوري كنيد. نور فضاي خانه را با آباژور و نور‌هاي غير مستقيم افزايش دهيد.

دكوراسيون داخلي

5.    يك قدم فاصله چيز خوبي است

اشتباه بسيار رايجي كه در دكوراسيون مبلمان خانه به خصوص خانه‌هاي كوچك انجام مي‌دهيم اين است كه كاناپه و مبلمان خود را به ديوار‌ها مي‌چسبانيم و سعي مي‌كنيم فضاي بيش‌تري در وسط خانه داشته باشيم اين كار نه تنها به دل‌بازي فضا كمك نمي‌كند بلكه خانه را كوچك‌تر نشان مي‌دهد و دكوراسيون داخلي خانه را زشت مي‌كند. در چيدمان اثاثيه و مبلمان حداقل نيم‌متر بين آن‌ها و ديوار فاصله بگذاريد. يكي ديگر از اشتباهات در دكوراسيون مبلمان اين است كه كاناپه را پشت به در ورودي خانه قرار دهيم. هر چند بسيار  لذت‌بخش است كه كاناپه شما جلوي پنجره يا شوينده خانه‌تان باشد اما اگر با اين كار كاناپه دقيقن پشت به ورودي خانه قرار مي‌گيرد جاي ديگري را براي كاناپه انتخاب كنيد. وقتي مهمان شما از در وارد مي‌شود اولين چيزي كه مي‌بيند پشت سر چند نفر است. اين كار از فضاي دوستانه و خوش‌آمد گويانه‌ي خانه‌ي شما مي‌كاهد و در بدو ورود چشم را آزار مي‌دهد.

دكوراسيون داخلي

6.    كاري كه همه مي‌كنند الزامن كار درستي نيست

معمول است كه پرده‌ها را يا دقيقن بالاي پنجره، ميانه‌ي سقف و لبه‌ي بالايي پنجره نصب مي‌كنيم اما متخصصان دكوراسيون داخلي به اين نتيجه رسيده‌اند كه اين كار اشتباه بوده است. پرده‌ها را از لب سقف آويزان كنيد و اگر پنجره‌هايتان به طول ديوار نيست، ميله‌هاي پرده را از هر طرف حدود 30 تا 50 سانتي‌متر اضافه‌تر بگيريد تا با كنار زدن پرده‌ها كل پنجره و منظره را ببينيد. اندازه پرده بايد 2 برابر طول پرده باشد تا در مواقعي كه پرده كشيده شده چين‌ها به زيبايي خود را در ديزاين منزل شما نشان دهند.

دكوراسيون داخلي

7.    كوچك و تيره باهم جور نمي‌شود

پيدا كردن دكوراسيون داخلي خوب براي آپارتمان‌هاي كوچك به مراتب سخت‌تر است. براي دكوراسيون داخلي فضاهاي كوچك رنگ‌هاي تيره را كنار بگذاريد. اثاثيه‌اي با رنگ‌هاي روشن و جنس‌هاي مركب انتخاب كنيد. از پرده‌ي توري و جنس‌هايي كه احساس سبكي مي‌دهند استفاده كنيد. اين كار فضا را بازتر مي‌كند و آپارتمان شما بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد.

در دكوراسيون داخلي خانه‌ي خود، هميشه اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اين‌جا خانه‌ي شما است. شما بيش‌تر اوقات خود را با نزديكانتان در اين فضا مي‌گذرانيد پس بهترين نكته اين است كه احساس راحتي و تعلق به فضا كنيد.

درست است كه طراحي داخلي منزل‌هاي درون مجله‌ها به شدت جذاب است اما خانه‌ي خود را شبيه به يك عكس با ويترين يك فروشگاه درست نكنيد. كاراكتر خود و علايق خود را به دكوراسيون داخلي خانه اضافه كنيد. اجازه دهيد كه ديزاين منزل شما شخصيت بگيرد و منحصر به فرد باشد. رنگ‌هاي محبوبتان را به فضا اضافه كنيد و اجازه دهيد كه اين خانه، خانه‌ي شما باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.