راهنماي سفر به بلژيك

بلژيك

 در اولين بخش از راهنماي سفر به بلژيك به معرفي كوتاهي از اين كشور مي پردازيم. پايتخت اين كشور بروكسل بوده و از ديگر شهرهاي مهم اين كشور مي‌توان به ليژ، خنت، بروژ اشاره كرد. بلژيك در همسايگي كشورهايي همچون هلند، لوكزامبورگ، فرانسه و آلمان قرار گرفته است. اين كشور در كرانه ي درياي شمال قرار گرفته است و زبان رايج مردم اين كشور هلندي و فرانسوي است. بلژيك در سال 1830 انقلاب كرده و از هلند جدا شد. بلژيك كشور پادشاهي است و دو مجلس سنا و مجلس شورا دارد و قوه ي مجريه توسط نخست وزير اداره مي‌شود. مجلس سنا از نمايندگان مناطق و انجمن‌ها و سياست مداران بالا رتبه تشكيل شده است. افرادي كه در مجلس شورا فعاليت مي‌كنند نيز منتخب مردم هستند. در كشور بلژيك رأي دادن اجباري است.

راهنماي سفر به بلژيك

در مورد كشور بلژيك بيشتر بخوانيد

تور بلژيك

آب و هواي بلژيك

در قسمت بعدي از راهنماي سفر به بلژيك آب و هواي اين كشور را مورد بررسي قرار مي دهيم. آب و هواي بلژيك معتدل و مرطوب بوده و شامل سه منطقه ي اصلي دشت ساحلي كه در شمال غربي بلژيك قرار گرفته، فلات مركزي و كوه هاي آردن كه در جنوب شرقي كشور قرار گرفته است، مي شود. با سفر به بلژيك مي توانيد آب و هواي مختلفي را در مناطق اين كشور تجربه كرده و از مناظر متفاوت آن لذت ببريد. راهنماي سفر به بلژيك سفر در ماه هاي آوريل، اكتبر، جولاي و آگوست را به مسافرين پيشنهاد مي دهد زيرا در اين مواقع از سال گردشگران با شرايط جوي بهتري مواجه مي شوند. هر چند در اين ماه ها تعداد گردشگران زياد بوده و امكان دارد جمعيت زيادي از اين كشور ديدن كنند.

هزينه هاي سفر در راهنماي سفر به بلژيك

هزينه هاي مختلف سفر را در راهنماي سفر به بلژيك مي توان در بخش هاي زير تقسيم بندي نمود.

  • اقامت

در سفر به بلژيك مي توان در خوابگاه هاي مختلف، اتاق هاي خصوصي در هاستل ها، هتل هاي ارزان، هتل هاي گران قيمت و لوكس و واحدهاي آپارتماني اقامت داشته باشيد. هزينه ي اقامت در خوابگاه ها از 20 يورو، در هاستل ها از 52 يورو، در هتل هاي ارزان از 50 يورو و واحد آپارتمان حدود 50 يورو است.

  • حمل و نقل

حمل و نقل عمومي در بلژيك معمولاً توسط مترو داخل شهري، اتوبوس، قطار بين شهري صورت مي گيرد. هزينه براي مترو حدوداً 2 تا 3 يورو، هزينه قطارهاي بين شهري درجه دو 15 يورو، هزينه بليط اتوبوس حدود 10 يورو است. راهنماي سفر به بلژيك به شما پيشنهاد مي كند كه در سفر خود به جاي تاكسي از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنيد.

  • غذا

با استفاده از راهنماي سفر به بلژيك و آشنايي با مراكز عرضه ي غذا در اين كشور مي توانيد از رستوران ها و كافه هاي اين كشور استفاده كنيد. براي غذاي رستوران ها، كافه ها و فست فودها حدوداً 12 يورو بايد هزينه كنيد. همچنين حدود 55 تا 60 يورو، مي تواند مواد اوليه ي لازم براي يك هفته آشپزي را فراهم كند.

  • هزينه هاي تفريحي

قطعاً با استفاده از راهنماي سفر به بلژيك، استفاده از فعاليت هاي تفريحي گوناگون مي تواند باعث شود تا سفر شما لذت بخش تر شود. موزه ها بين 5 تا 15 يورو هزينه ي ورودي دارد. راهنماي سفر به بلژيك توصيه مي كند كه با استفاده از كارت هاي شهري كه 22 يورو براي 24 ساعت هزينه دارد، با تخفيف از خدمات مختلف استفاده كنيد.

جاذبه هاي گردشگري بلژيك در راهنماي سفر به بلژيك

در اين بخش از راهنماي سفر به بلژيك، جاذبه هاي گردشگري اين كشور را معرفي مي كنيم.

  • جبهه فلاندر

اين منطقه كه خط مقدم در جنگ جهاني اول بوده، به عنوان موزه اي قرار گرفته تا يادآور روزهاي جنگ جهاني اول باشد. اين جبهه از لحاظ تاريخي، يادبود و گرامي داشت، حائز اهميت است و مقاومت جبهه هاي بلژيك را نمايش مي دهد. در اين منطقه هزاران سرباز در خاك آرميده اند.

راهنماي سفر به بلژيك

  • قلعه گراون آستين در خنت

اين قلعه ي با شكوه به عنوان يكي از بهترين قلعه هاي خندق دار اروپا، به خوبي نگهداري شده و در مركز شهر خنت واقع شده است. اين قلعه يادآور سبك زندگي در دوران قرون وسطي است و معماري بسيار زيباي آن هر بيننده اي را به حيرت وا مي دارد. با ورود به اين قلعه مي توان از فضاهاي داخلي آن نيز ديدن كرد و از شكوه قلعه هاي فلاندري لذت برد.

راهنماي سفر به بلژيك

  • برج ناقوس كليسا در بروژ

شايد بتوان اين بنا را زيباترين و آشناترين جاذبه گردشگري در بلژيك دانست. اين برج كه قدمت آن به دوران قرون وسطي باز مي گردد در ميدان اصلي بروژ واقع شده است. سبك معماري اين برج به سبك معماري دوران قرون وسطي بوده و در آن دوران برج ناقوس كليسا به عنوان محلي براي خريد و فروش و به عنوان تالار اصلي شهر استفاده مي شده است. منظره ي بسيار زيبايي از شهر بروژ از بالاي اين برج قابل مشاهده است كه در صورت استفاده از راهنماي سفر به بلژيك آن را به شما توصيه مي كنيم. راه دسترسي به بالاي اين برج راه پله ي پيچ در پيچي است كه 366 پله دارد.

راهنماي سفر به بلژيك

  • كليساي جامع سنت باوو در خنت

اين كليسا يكي از بهترين نمونه هاي معماري مذهبي در بلژيك به حساب مي آيد كه از تلفيق چندين سبك معماري از جمله گوتيك و رومانسك ساخته شده است. نقاشي هاي داخل كليسا و تابلوهاي بي نظيري كه در آن به نمايش در آمده است هر بيننده اي را مسحور خود مي سازد. كليساي سنت باوو از سنگ ساخته شده ارتفاع زياد آن شكوه بسياري به آن بخشيده است. پنجره هاي اين كليسا طبق كليساهاي سبك گوتيك، نقاشي شده و داراي پنجره هاي رنگارنگ است. در صورت استفاده از راهنماي سفر به بلژيك پيشنهاد مي شود حتماً از اين كليساي زيبا و باشكوه ديدن كنيد.

راهنماي سفر به بلژيك

  • شهر قديم مون

مهم ترين قسمت اين شهر قديمي از ديد راهنماي سفر به بلژيك، ميدان گرند پالاس نام دارد كه با ساختمان هاي مختلفي كه در دوره ي چهارصد ساله ساخته شده اند احاطه شده است. اين ساختمان ها كه شامل خانه تاريخي تويسون دي اور و كليساي سنت جرج است از قرن 15 تا 18 ساخته شده اند. اين منطقه معماري زيباي گوتيك را به ياد مي آورد.

راهنماي سفر به بلژيك

  • ميدان گرند پلاس در آنتورپ

ميدان ديگري كه با نام گرند پالاس در راهنماي سفر به بلژيك به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري مطرح شده در مركز شهر آنتورپ واقع شده است. اطراف اين ميدان خانه هاي سبك تجاري بلژيك قرار دارد و تالار شهر آنتورپ در اطراف آن خودنمايي مي كند. خانه هاي قديمي اين منطقه و تالار اين شهر به خوبي محافظت شده اند و منظره اي بسيار جالب پديد آورده اند. علاوه بر نماي اين ساختمان ها، فضاي داخلي آن ها نيز بسيار جالب بوده و ديدن آن ها خالي از لطف نيست. راهنماي سفر به بلژيك بازديد از اين ميدان را به شما توصيه مي كند.

راهنماي سفر به بلژيك

  • دره ي ميوز

اين منطقه تلفيقي از جاذبه هاي طبيعي، معماري و تاريخي بلژيك است و در جنوب اين كشور قرار گرفته است. در اين دره ي زيبا كه جنگل هايي بسيار ديدني دارد شهرهايي مانند نامور و دينانت ساخته شده اند. تلفيق صخره ها و جنگل ها با شهر اين منطقه را به يكي از جذاب ترين مناطق شهري در بلژيك و شايد حتي در اروپا تبديل كرده است.

راهنماي سفر به بلژيك

  • واترلو

شايد يكي از مشهورترين مناطق گردشگري كه در راهنماي سفر به بلژيك مي توان به آن اشاره كرد، واترلو باشد. علاقه مندان به تاريخ با استفاده از راهنماي سفر به بلژيك از اين منطقه كه ناپلئون بناپارت در آن شكست خورد، ديدن مي كنند. اين منطقه در حال حاضر مملو از زمين هاي كشاورزي است اما تپه اي مصنوعي كه روي آن مجسمه اي از يك شير قرار گرفته كه به عنوان يادبودي براي نبرد واترلو و توقف ناپلئون ساخته شده است.

راهنماي سفر به بلژيك

ويزاي بلژيك

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در راهنماي سفر به بلژيك بايد به آن اشاره شود اين است كه براي سفر به بلژيك شما ملزم به دريافت ويزاي اين كشور هستيد. بلژيك از كشورهاي عضو اتحاديه شينگن است و براي سفر به بلژيك نيازمند دريافت ويزاي شينگن هستيد. براي دريافت ويزاي بلژيك بايد به سفارت اين كشور در تهران مراجعه كرده و با تعيين وقت سفارت نسبت به دريافت ويزاي خود اقدام نماييد. ما در راهنماي سفر به بلژيك ويزاي شينگن را در چند دسته ي مختلف توضيح مي دهيم.

  • ويزاي تجاري و توريستي كه كوتاه مدت است.
  • ويزاي اجازه ي اقامت موقت براي ادامه تحصيل
  • ويزاي اجازه ي اقامت
  • ويزاي پيوستن به خانواده

راهنماي سفر به بلژيك بهترين گزينه براي سفر به اين كشور به عنوان يك گردشگر را دريافت ويزاي كوتاه مدت بيان مي كند. طبق روال مرسوم، دريافت ويزاي توريستي نيازمند مدارك خاصي است كه بايد تهيه و ارائه گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.