ازدواج در كشور كانادا

ازدواج در كشور كانادا

به گزارش راهنماي ايرانيان كانادا : ازدواج در كشور كانادا، تابع قوانين خاصي مي باشد كه براي افرادي كه قصد ازدواج در اين كشور را دارند، آشنايي با اين قوانين لازم است. به موجب اين قوانين، افراد ذي صلاح براي ازدواج و هم چنين شروط ازدواج در اين كشور، تعيين مي شوند. به منظور آشنايي بيش تر با قوانين ازدواج در كانادا، اين مطلب را پيگيري نماييد.

دانستني هاي ازدواج در كشور كانادا

ازدواج در كشور كانادا منوط به رسيدن افراد به سن خاصي مي باشد. به همين خاطر، همه افراد صلاحيت ازدواج در كشور كانادا را ندارند. چند همسري و ازدواج مجدد در صورت عدم جدايي از همسر، در كشور كانادا قانوني نمي باشد. كشور كانادا، به اتباع خارجي متقاضي دريافت اقامت كانادا، اجازه مي دهد كه از طريق ازدواج با شهروندان اين كشور و در صورت دارا بودن ساير شرايط و صلاحيت هاي قانوني، در اين كشور، اقامت دائم داشته باشند. هم چنين انتخاب همسر در كشور كانادا، محدوديت هايي دارد و افراد مجاز به ازدواج با هر شخصي نخواهند بود. اين موارد در قالب قوانين ازدواج در كشور كانادا، به صورت واضح بيان شده اند.

دانستني هاي ازدواج در كشور كانادا

قوانين كلي ازدواج در كشور كانادا

قوانين كلي ازدواج در كشور كانادا، بيان كننده ي سن قانوني براي ازدواج، شروط ازدواج و نكاتي ديگر در اين رابطه مي باشد. در قوانين مربوط به ازدواج در كشور كانادا آمده است كه حداقل سن قانوني براي ازدواج، هجده سال مي باشد. با اين حال افرادي كه هفده ساله و نهايتاً شانزده ساله هستند و قصد ازدواج دارند، تنها در صورتي با ازدواج آن ها موافقت مي شود كه مجوز كتبي از طرف والدين خود به مراجع مربوطه ارائه نمايند. افرادي كه كمتر از شانزده سال سن دارند، حتي در صورت ارائه ي مجوز كتبي از والدين، صلاحيت ازدواج در كشور كانادا را ندارند. هم چنين چند همسري و ازدواج مجدد در اين كشور، در صورتي كه فرد متأهل باشد، از ممنوعيات ازدواج در كشور كانادا مي باشد. افرادي كه از همسر خود جدا شده اند و قصد ازدواج مجدد دارند، بايد صحت اين موضوع را به مراجع مربوطه اثبات نمايند تا مجوز ازدواج آنان صادر شود. در صورتي كه طلاق و جدايي از همسر در خارج از كانادا صورت گرفته باشد، بايد قانوني بودن آن توسط كشور مورد نظر، تأييد شود. نكته ي ديگري كه در قوانين ازدواج در كشور كانادا ذكر شده است، عدم اجازه به افراد هم خون براي ازدواج با يكديگر است. در واقع ازدواج با خواهر، برادر، خواهر و برادر ناتني، والدين پدر بزرگ و مادر بزرگ در كانادا ممنوع است. هم چنين در اين قوانين عنوان شده است كه در صورت عدم توانايي افراد در درك معني ازدواج، ازدواج آن ها از نظر قانوني قابل پذيرش نيست. اجبار در ازدواج در كشور كانادا، از جمله مواردي است كه قانوني بودن ازدواج را زير سؤال مي برد.

قوانين ازدواج براي اتباع كانادايي با غير كانادايي

در صورتي كه اتباع كانادايي قصد ازدواج با اتباع غير كانادايي داشته باشند و به عبارتي قصد اسپانسر نمودن همسر خود را داشته باشند، بايد داراي صلاحيت هاي خاصي باشند. از جمله اينكه، در صورت عدم توانايي همسر در تأمين نيازهاي خود اعم از مسكن، خوراك، پوشاك، نيازهاي بهداشتي و پزشكي و …، تبعه ي كانادايي بايد توانايي تهيه و تأمين آن ها را داشته باشد و اين امر را به صورت مكتوب، نشان دهد. هم چنين لازم است كه تبعه كانادايي به عنوان اسپانسر همسر خود، به دولت كانادا تعهد دهد كه در بازه زماني مشخص، مايحتاج همسر خود را تأمين مي نمايد. بايد توجه داشت كه مدارك ارسالي براي اثبات ازدواج اتباع كانادايي با غير كانادايي، كامل و جامع و قانع كننده باشد.

قوانين ازدواج براي اتباع كانادايي با غير كانادايي

مراحل ازدواج ايرانيان در كانادا

ايرانيان مقيم كانادا كه قصد ازدواج در كشور كانادا را دارند، مي توانند به حوزه هاي كنسولي نمايندگي هاي ايران در كانادا مراجعه نمايند. در واقع اين حوزه ها، به منزله ي دفاتر رسمي ثبت ازدواج در داخل كشور مي باشد. براي اين منظور لازم است كه مدارك مورد نياز نيز ارائه گردد. اين مدارك بسته به اين كه زوجين، تبعه ي كدام كشور باشند، متفاوت است. در واقع، سه حالت ايجاد مي شود: يا زن و مرد، هر دو تبعه ي ايران باشند، يا اينكه مرد، ايراني باشد و همسر وي تبعه ي كانادا باشد و يا اين كه زن، ايراني و همسرش كانادايي باشد. تقاضانامه كتبي دو طرف براي ازدواج به همراه ثبت آدرس و شماره تلفن، اصل شناسنامه زوجين گواهي ثبت ازدواج محلي، گواهي بهداشت زن و مرد كه بعد از انجام آزمايشات مختلف، تأييد مي گردد، از جمله مدارك مشتركي است كه در هر سه حالت براي ثبت ازدواج، مورد نياز مي باشند.

آيا كانادا، ازدواج در ساير كشورها را به رسميت مي شناسد؟

با توجه به ورود اتباع متعدد از كشور هاي مختلف، هر يك ممكن است، در كشور خود با تابعيت از قوانين خاص هر كشور، اقدام به ازدواج و ثبت آن نموده باشند. اغلب اين ازدواج ها در كشور كانادا نيز به رسميت شناخته مي شوند. البته آن چه در قانون ازدواج در كشور كانادا، غير قانوني تلقي مي شود، در صورتي كه در كشور هاي ديگر قانوني به شمار بيايد باز هم كشور كانادا، آن را به رسميت نخواهد شناخت. از جمله اين موارد، چند همسري است كه ممكن است در برخي كشورها، فاقد منع قانوني باشد در حالي كه كانادا، آن را غير قانوني مي داند. بنابراين اين گونه ازدواج ها در كانادا، مورد پذيرش نيستند. براي اطمينان از موقعيت ازدواج خود، مي توانيد از مشاور حقوقي، مشورت بگيريد.

آيا كانادا، ازدواج در ساير كشورها را به رسميت مي شناسد؟

شرايط ويزاي ازدواج

افرادي كه متقاضي دريافت ويزاي ازدواج در كشور كانادا هستند، بايد كليه مدارك لازم كه از طريق سفارت، به آنان ابلاغ مي شود را به صورت كامل ارائه كنند. نقص در مدارك ارائه شده نيز، سبب تأخير در صدور ويزاي ازدواج خواهد شد. مداركي كه دال بر ازدواج افراد مي باشد از ضروريات صدور  ويزاي ازدواج است. شفافيت و صداقت در ارائه ي مدارك نيز بسيار لازم و ضروري است. چرا كه اثبات عدم صداقت، منجر به منحل شدن فرآيند صدور ويزا و نهايتاً عدم صدور آن خواهد شد.

دريافت اقامت كانادا از طريق ازدواج

يكي از راه هايي كه به كمك آن مي توان، اقامت كانادا را دريافت نمود، ازدواج با شهروند كانادايي مي باشد. به واسطه ي ازدواج در كشور كانادا، البته به شرط گذشت مدت زمان معين، مي توان اقامت دائم اين كشور را دريافت نمود و از امتيازات شهروندان اين كشور، استفاده نمود. براي ازدواج در كانادا، نياز است كه حتماً سن همسر شما بيش تر از هجده سال باشد. تمكن مالي فرد نيز بايد به اثبات برسد. شخصي كه از طريق ازدواج در كشور كانادا قصد دريافت اقامت اين كشور را دارد، بايد به مدت دو سال با همسر خود زندگي مشترك داشته باشد تا بتواند اقامت دائم دريافت نمايد. در صورتي كه دو سال از ازدواج آن ها سپري شود اما زندگي مشترك آن ها، محرز نگردد، اقامت دائم به فرد داده نمي شود. لازم به ذكر است شخصي كه اسپانسر همسر خود براي دريافت اقامت از طريق ازدواج در كشور كانادا مي شود، نبايد در پنج سال گذشته اسپانسر شخص ديگري شده باشد. يكي از محدوديت هايي كه در رابطه با اخذ اقامت از طريق ازدواج در كشور كانادا وجود دارد، همين امر مي باشد.

دريافت اقامت كانادا از طريق ازدواج

انواع مراسم ازدواج در كشور كانادا

مراسم ازدواج در كشور كانادا به دو صورت انجام مي شود. يكي از راه هاي برگزاري مراسم ازدواج در كشور كانادا اين است كه سازمان هاي مذهبي مي توانند مجري برگزاري مراسم مذهبي ازدواج در اين كشور باشند يا اين كه مراسمات مدني توسط افراد ذي صلاحي مانند روحاني، قاضي، امين صلح و .. انجام شود.

قوانين حاكم بر ازدواج صوري در كانادا

عده اي از افراد كه قصد مهاجرت به كانادا و اخذ اقامت دائم آن را دارند، ترتيب يك ازدواج صوري با شهروندان كانادايي را مي دهند تا بتوانند به هدف خود دست يابند. اما اگر واقعيت اين امر براي كشور كانادا و يا سفارت آن محرز گردد، طبق قوانين اين كشور، پرونده ي افراد رد مي گردد و اقامت آن فرد و همسرش در اين كشور نيز لغو مي شود و از كانادا اخراج خواهند شد. البته مجازات هاي ديگري نيز براي اين كار در نظر گرفته شده است، از جمله مجازات هايي كه توسط دادگاه كانادا، براي آن ها تعيين مي شود. به همين خاطر، ازدواج صوري در كانادا، نمي تواند راه مناسبي براي اخذ اقامت اين كشور باشد. هم چنين لازم است بدانيد در صورتي كه قبل از سپري شدن دو سال از زندگي مشترك آن ها در كانادا، اقدام به درخواست طلاق نمايند، اقامت آنها به عنوان متقاضي اخذ اقامت كانادا لغو خواهد شد. زيرا در قوانين مربوطه، دو سال اول زندگي مشترك براي دريافت اقامت، مشروط مي باشد.

قوانين حاكم بر ازدواج صوري در كانادا

مواردي كه مي تواند صوري بودن ازدواج در كشور كانادا را محرز كند:

در سال هاي اخير به دليل افزايش ازدواج هاي صوري براي دريافت اقامت كانادا، قوانين سخت گيرانه تري براي اين منظور اعمال شده است. اختلاف سني زياد بين زوجين، مي تواند نظر افسر ويزا در صوري بودن ازدواج در كشور كانادا را جلب نمايد. هم چنين اختلاف در دين و مذهب و هم چنين زبان، از مواردي هستند كه در اثبات صوري بودن ازدواج، مورد توجه قرار مي گيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.