تور جاكارتا

تور جاكارتا

جاكارتا يكي از بزرگ ترين شهر هاي جهان اسلام است كه در منطقه ي جنوب شرقي آسيا قرار گرفته است. به تبع شهرهايي كه در اين منطقه استوايي قرار دارند، از جاذبه هاي طبيعي بكري بهره مند هستند. شما در تور جاكارتا مي توانيد با اين جاذبه هاي گردشگري بيشتر آشنا شده و از ديدن آن ها لذت ببريد. ما در اين مقاله مي خواهيم به معرفي اين شهر بزرگ بپردازيم و شما را در سفر به جاكارتا راهنمايي كنيم.

راهنماي سفر به شهر جاكارتا

شهر جاكارتا مركز كشور مسلمان اندونزي و يكي از بزرگ ترين شهرهاي جهان اسلام و حتي جهان مي باشد. اين شهر تقريباً قلعه مانند است و تاريخ ساخت آن به 500 سال قبل باز مي گردد. معماري جاكارتا بيش تر به معماري شهر هاي هلند در دوران استعمارش باز مي گردد. چرا كه در برهه اي از زمان جاكارتا تحت استعمار كشور هاي اروپايي قرار گرفت و فرهنگ و معماري آن متاثر از اروپاييان شد. اين شهر بزرگ هم اكنون در شمال غرب جزيره ي معروف جاوه قرار دارد و از جاذبه هاي گردشگري و توريستي بسيار زيادي بهره مند است. بازارهاي جاكارتا بسيار پر رونق هستند و افراد زيادي علاقه دارند به اين شهر بزرگ اسلامي در جنوب شرقي آسيا سفر كنند. البته اگر شما هم چنين قصدي داريد، مي توانيد از تور هاي جاكارتا استفاده كنيد و به اين منطقه ي استوايي سفر كنيد.

جاكارتا طبق آخرين آمارها چيزي در حدود 10 ميليون نفر جمعيت داشته و جزء پرجمعيت ترين شهر هاي جهان محسوب مي شود. تا جايي كه مي توان گفت، اين شهر در حال حاضر يازدهمين شهر پرجمعيت دنيا محسوب مي شود و تراكم جمعيتي بسيار بالايي دارد. شهر جاكارتا در شمال غربي جزيره جاوه قرار داشته و از سمت شمال با خليج جاكارتا همسايه است. جاكارتا در بين دو رود مهم با نام هاي گروگل و سونتر قرار گرفته است. رود گروگل در غرب شهر و رود سونتر در شرق شهر جاكارتا قرار دارد. وسعت شهر جاكارتا چيزي در حدود 740000 كيلرمتر مربع مي باشد. شهر هايي كه در اطراف جاكارتا قرار دارند، شامل شهر Bekasi، Bogor، Tangerango مي شوند. در تور توريستي جاكارتا مي توانيد از اين شهر ها نيز ديدن كنيد.

زبان و فرهنگ مردم جاكارتا

مردم اندونزي به زبان اندونزيايي صحبت مي كنند. اين مردم فرهنگ بسيار غني نيز دارند. اكثر مردم جاكارتا و اندونزي از تيره جاوه اي ها هستند و پس از آن ها، مردم سونداني قوم غالب شهر جاكارتا به شمار مي آيند. البته اين كشور يكي از كشور هاي مسلمان مهم جهان نيز محسوب مي شود. در اين مورد مي توان گفت كه تقريبا 86 درصد مردم شهر جاكارتا و كشور اندونزي مسلمان هستند و ساير اديان شامل مسيحي، بودايي و هندو مي باشند. يكي از عقايد جالب مردم جاكارتا كه بسيار هم بايد بدان توجه داشته باشيد، نوازش كردن سر است. اين كار بسيار زشت و گستاخانه است. همچنين مردم جاكارتا عاشق هنر و نقاشي هستند و نقاشان بسيار چيره دستي نيز دارند. از ديگر علايق مردم جاكارتا خريد كردن است، تا جايي كه اكثر مراكز خريد اين شهر تا پاسي از شب نيز هم چنان باز بوده و مردم خريد هاي شان را انجام مي دهند.

راهنماي سفر به شهر جاكارتا

وضعيت آب و هوايي شهر جاكارتا

جاكارتا و كشور اندونزي در منطقه ي استوايي قرار گرفته و بخشي از وضعيت آب و هوايي اين شهر متاثر از همين موضوع مي باشد. به طور كلي آب و هواي جاكارتا مرطوب و باراني است و در بيش تر روز هاي سال باران مي بارد. پس يادتان باشد، چتر را حتماً با خود ببريد. ماه هاي باراني سال از اكتبر شروع شده و تا مه ادامه پيدا مي كند. يعني 8 ماه در اندونزي بارندگي وجود دارد. 4 ماه ديگر يعني از ژوئن تا سپتامبر جاكارتا آب و هواي خشكي را تجربه مي كند و ميانگين بارش در اين فصول به 100 ميلي متر مي رسد. كم ترين بارش باران در فصل آگوست يعني تقريباً مرداد ماه مي باشد. بيشترين بارش نيز متعلق به ماه هاي ژانويه و فوريه مي باشد. در اين ماه ها بارش باران بيش تر از 350 ميلي متر مي باشد و شما كمتر پيش مي آيد، آفتاب را ببينيد. اگر آب و هواي باراني را دوست داريد، مي توانيد در اين ماه هاي سال به جاكارتا و اندونزي سفر كنيد.

بهترين زمان سفر با تور جاكارتا

اگر به باران علاقه نداريد، بهترين زمان سفر به جاكارتا، در فصل هاي گرم و خشك سال يعني از ماه مه تا سپتامبر مي باشد. اما اگر باران هاي شديد و زياد را مي پسنديد شما مي توانيد در 8 ماه ديگر يعني از اكتبر تا مه تور  تفريحي جاكارتا را رزرو كنيد. البته اين را در نظر داشته باشيد كه اندونزي يك كشور گرم و مرطوب است. يعني بارندگي در فصل هاي پر بارش سال دليلي بر سردي هوا در اين فصول نمي باشد. هم چنين كمبود بارش در فصل هاي كم بارش سال دليل بر گرماي زياد اين فصل ها نمي باشد. اندونزي در منطقه ي استوايي قرار دارد و تغييرات دمايي در اين كشور خيلي ناچيز است و همواره دماي هوا تقريباً ثابت مي باشد. پس مي توان گفت بهترين زمان براي خريد تور جاكارتا فصول خشك سال مي باشد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هاي جاكارتا

در حال حاضر هيچ گونه پرواز مستقيمي از ايران به جاكارتا وجود ندارد. شما براي پرواز به جاكارتا از طريق شركت هاي خارجي اقدام كنيد.

ليست پرواز هاي غير مستقيم تهران به جاكارتا در زير درج مي شود:

  • پرواز تهران به جاكارتا به صورت غير مستقيم از طريق شركت هواپيمايي Turkish Airlines و با يك توقف در استانبول.
  • پرواز تهران به جاكارتا به صورت غير مستقيم از طريق شركت هواپيمايي China Southern و با يك توقف در Urumqi و يك توقف در گوانگژو.
  • پرواز تهران به جاكارتا به صورت غير مستقيم از طريق شركت هواپيمايي Aeroflot و با يك توقف در مسكو و يك توقف در بانكوك.
  • پرواز تهران به جاكارتا به صورت غير مستقيم از طريق شركت هواپيمايي Qatar Airways و با يك توقف در دوحه.

پرواز هاي ايران به جاكارتا از طريق ديگر شهرهاي بزرگ ايران نظير مشهد، شيراز، اصفهان نيز به همين گونه و به صورت غير مستقيم انجام مي شوند.

بزرگ ترين فرودگاه كشور اندونزي، فرودگاه جاكارتا است كه به فرودگاه سوئكارنو-هتا معروف است. علت نام گذاري اين فرودگاه شايد كمي جالب باشد. سوئكارنو اولين رئيس جمهور تاريخ اندونزي و حتا اولين نخست وزير اين كشور بوده است، به همين دليل فرودگاه بين المللي جاكارتا به اين نام مشهور شده است. اين فرودگاه به صورت همگاني استفاده مي شود و فاصله ي هوايي آن تا تهران در حدود 7400 كيلومتر و معادل 10 ساعت مي باشد. فرودگاه بين المللي جاكارتا داراي 3 پايانه است. البته 1 پايانه نيز در دست ساخت دارد. در اين فرودگاه پرواز هاي داخلي، خارجي و باربري انجام مي شود. البته يكي از مشكلاتي كه در اين فرودگاه وجود دارد، تعداد كم ايرلاين ها و خطوط پروازي است. متاسفانه ايران نيز هيچ گونه پرواز مستقيمي به جاكارتا ندارد و شما براي خريد تور جاكارتا و پرواز به اين كشور بايد از شركت هاي خارجي نسبت به خريد تور جاكارتا و بليط آن اقدام كنيد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي شهر جاكارتا

شهر جاكارتا از دو بخش قديمي و مدرن تشكيل شده است. قطعاً بيش تر جاذبه هاي گردشگري تاريخي اين شهر در بخش قديمي آن واقع شده اند. در اين بخش مي خواهيم به معرفي جاذبه هاي توريستي جاكارتا بپردازيم.

موزه ي ملي جاكارتا يا موزه ي فيل

از جمله جاذبه هاي گردشگري جاكارتا، موزه ي ملي جاكارتا است كه در آن مي توانيد با فرهنگ و تاريخ اين كشور آشنا شويد. نام ديگر اين موزه، موزه ي فيل است. چرا كه مجسمه ي يك فيل بزرگ در داخل حياط اين موزه قرار دارد.

موزه ي ملي جاكارتا يا موزه ي فيل

پارك آبي تور جاكارتا

در جاكارتا تفريحات آبي بسياري وجود دارد كه شما مي توانيد در تور  تفريحي جاكارتا از آن ها استفاده كنيد. يكي از اين تفريحات پارك آبي جاكارتا است كه مي توانيد از سرسره بازي و ديگر وسايل بازي در كنار ساحل لذت ببريد.

پارك رويال آنچول

پارك رويال آنچول نيز از ديگر پارك هاي جاكارتا است كه گردشگران زيادي به آن جا سفر مي كنند. در اين پارك جشن هاي بزرگي برپا مي شود و تفريحات بسياري نيز وجود دارد. تمامي امكانات رفاهي در آن وجود داشته و در تور تفريحي جاكارتا مي توانيد از آن استفاده كند. خلاصه در جاكارتا و حومه ي آن تفريحات بسيار هستند كه در تور جاكارتا مي توانيد از آن ها استفاده كنيد.

 از ديگر جاذبه هاي گردشگري جاكارتا مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • ميدان مردكا
  • گالري ملي
  • موزه بانك اندونزي
  • قبرستان جنگ
  • شهر مينياتوري تامان
  • تامان سوروپاتي
  • لاپانگان بانتنگ
  • موزه باهاري
  • موزه سجا

شما مي توانيد از همه ي اين نقاط گردشگري جاكارتا و حومه آن ديدن كنيد. البته جاذبه هاي توريستي ديگري نيز وجود دارند كه در تور توريستي جاكارتا با آن ها بيش تر آشنا خواهيد شد.

بهترين مراكز خريد در تور جاكارتا

همان طور كه گفتيم مردم اندونزي عاشق خريد هستند و به همين دليل بازار هاي بسيار خوب و پر رونقي نيز دارند. در اين بخش شما با بهترين مراكز خريد در تور ارزان قيمت جاكارتا آشنا خواهيد شد. مهم ترين مركز خريد اندونزي، مركز خريد بزرگ اندونزي است كه در ميدان اصلي شهر واقع شده است. هر آن چه بخواهيد در اين مركز خريد يافت مي شود. پلازا سنايان نيز از ديگر مراكز خريد جاكارتا است كه شما مي توانيد بهترين برند هاي لوازم خانگي جهان را در اين جا پيدا كنيد و محيط بسيار مناسبي براي خريد در تور توريستي جاكارتا مي باشد. از ديگر مراكز خريد جاكارتا مي توان به پوندوك ايندا، گانداريا سيتي و مال تامان انگرك اشاره كرد.

بهترين مراكز خريد در تور جاكارتا

خريد سوغاتي در شهر جاكارتا

سوغاتي يكي از مهم ترين مسائلي است كه در تور جاكارتا بايد به آن توجه داشته باشيد. در اين بخش مي خواهيم تعدادي از سوغاتي هايي كه در تور جاكارتا مي توانيد خريداري كنيد، را معرفي كنيم. عروسك سنتي وايانگ يكي از سوغاتي هاي اين شهر مي باشد دليل آن هم اين است كه مردم اندونزي علاقه زيادي به نمايش عروسكي دارند. از ديگر سوغات اندونزي مي توان به لباس هاي سنتي اين شهر اشاره كرد كه بسيار جالب هستند. شكلات نيز جزء سوغاتي هاي خوردني جاكارتا است و در تور جاكارتا مي توانيد از آن خريداري كنيد. از ديگر سوغاتي هايي كه در تور جاكارتا مي توانيد خريداري كنيد، مي توان به زيور آلات دست ساز، مهر هاي چاپ روي پارچه، ترشي و منبت كاري اشاره كرد.

غذا هاي محلي جاكارتا

هر كشوري و شهري براي خود غذا هاي محلي و خوشمزه اي دارد كه ارزش يك بار خوردن را دارد. جاكارتا نيز از اين قاعده مستثني نيست و غذا ها و ادويه هاي خوش طعمي دارد.

سامبال

يكي از اين غذا هاي خوشمزه كه البته بيش تر كاربرد ادويه و سس را دارد، سامبال است. سامبال يك ادويه و سس بسيار تند است كه در تمامي غذا ها استفاده مي شود.

ساتاي

يكي ديگر از غذا هايي كه در تور جاكارتا مي توانيد از خوردن آن لذت ببريد، ساتاي است. ساتاي نوعي كباب است كه از گوشت مرغ يا بز تهيه مي شود. در تور جاكارتا خوردن اين غذا را از دست ندهيد.

ناسي پادانگ

ناسي پادانگ يكي ديگر از غذا هاي محبوب جاكارتا است كه از ماهي و برنج تهيه مي شود و با سامبال سرو مي گردد.

از ديگر غذا هاي جاكارتا مي توان به باكمي گورنگ، لوپورآيام، باكپائو، گادو گادو، ايكان باكار و باكسو اشاره كرد كه در تور جاكارتا مي توانيد از اين غذا ها امتحان كرده و لذت ببريد.

غذا هاي محلي جاكارتا

اخذ ويزا براي تور جاكارتا

قطعاً شما براي تور جاكارتا نياز به ويزاي اندونزي داريد. يكي ديگر از خدمات تور جاكارتا، تهيه ويزا براي شما مي باشد. تمامي مراحل اخذ ويزا توسط شركت ها و آژانس هاي مسافرتي انجام مي شود و شما تنها براي وقت سفارت و انگشت نگاري بايد به سفارت اندونزي برويد. در طول سفر نيز خدمات و امكانات مختلفي براي شما در نظر گرفته خواهد شد.

امكانات و ويژگي هاي تور جاكارتا

بسته به هزينه اي كه براي تور جاكارتا مي پردازيد، مي توانيد از امكانات مختلفي بهره مند شويد. در ابتدا شما بليط رفت و برگشت به جاكارتا را دريافت خواهيد كرد. شما هم چنين از بيمه ي مسافرتي نيز بهره مند خواهيد شد. علاوه بر اين ها اتاقي براي شما در يكي از هتل هاي خوب جاكارتا رزرو مي شود. شما خود مي توانيد اتاق مورد نظر و هتل دلخواه تان را از ليست پيشنهادي تور جاكارتا انتخاب كنيد.

تور هاي جاكارتا معمولاً به صورت يك هفته اي برگزار مي شوند. البته تور هاي چند روزه جاكارتا نيز موجود مي باشند. اگر به دنبال خريد يك تور ارزان هستيد. مي توانيد تور هاي 3 روزه را رزرو كنيد. هزينه هاي جانبي مختلفي در تور جاكارتا بايد بپردازيد. اين هزينه ها شامل هزينه هاي اقامت تان در هتل نيز مي شود. بخش از هزينه هاي هتل مانند هزينه ي غذا و رستوران يا استفاده از تاكسي سرويس به صورت اضافه حساب مي شوند. هم چنين براي رفتن به برخي جاذبه هاي گردشگري شما بايد هزينه ي بليط آن ها را بپردازيد. از ديگر هزينه هايي كه بايد در تور جاكارتا بپردازيد مي توانيم به هزينه ي خريد سوغاتي و ديگر خريد هاي شخصي تان نيز اشاره كنيم. البته پولي كه بايد براي حمل و نقل در شهر بپردازيد هم نبايد فراموش كنيد.

نكات مهم درباره سفر به جاكارتا

در سفر به جاكارتا سعي كنيد، يك برنامه ريزي دقيق انجام داده و نقشه ي شهر را تهيه كنيد. در هنگام خريد بهتر است با فروشندگان چانه بزنيد و قبل از سفر مراكز خريد ارزان شهر را پيدا كنيد. اگر ليست هزينه و كار هاي تان را از قبل آماده كنيد، كارتان راحت تر خواهد شد. هم چنين بهتر است در هتل هاي متوسط نظير هتل هاي 3 يا 4 ستاره اقامت داشته باشيد. در آخر نيز توصيه مي كنيم تور جاكارتا را از آژانس هاي معتبر خريداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.