بليط هواپيماي جيپور

بليط هواپيماي جيپور

هر زماني كه قصد مسافرت داشتيد مي توانيد يكي از شهرهاي خوب و نزديك هندوستان به نام جيپور را انتخاب كنيد و با بليط هواپيماي جيپور به اين شهر سفر كنيد.

آشنايي با شهر جيپور

شهر جيپور شهري فوق العاده و زيبا است. اين شهر يكي از شهرهاي معروف كشورهندوستان مي باشد كه به شهر صورتي هم شهرت دارد و همچنين اين شهر مركز ايالت راجستان در كشور هندوستان مي باشد. اين شهر جيپور در قسمت شمال غربي كشورهندوستان با جمعيتي تقريبا حدود 3،000،000 نفر قرار دارد كه نسبتا شهر كوچكي به حساب مي آيد.

شهر جيپور تنها و اولين شهر در كشور هندوستان مي باشد كه طرح شهري را در خود جاي داده است. شهر جيپور به دليل داشتن ساختمان هاي بسياري به رنگ صورتي به نام شهر صورتي در آمده است و همچنين اين شهر يكي از مراكز مهم در گردشگري كشور هندوستان به حساب مي آيد. از نقاط ديدني شهر جيپور كشور هندوستان مي توان به دژها، كاخ ها و همچنين رصد خانه هاي بسيار اشاره كرد كه جلوه زيبايي به شهر مي دهند.

آشنايي با شهر جيپور

آب و هواي شهر جيپور

شهر جيپور در كشور هندوستان داراي آب و هوايي نيمه خشك مي باشد و همچنين در اين شهر باران هاي موسمي در هر زماني وجود داردد. دما در فصل تابستان در شهر جيپور در نهايت حد خود به 40 درجه سانتي گراد مي رسد و همچنين بالاترين دماي اين شهر در زمستان 19- درجه است.

اين حرف بسيار درست است كه مي گويند چه كسي با اين آب و هواي شهر جيپور قادر به سفر به اين شهر است اما اين دما ها فقط بر روي كاغذ ثبت شده اند و گاهي اوقات رخ مي دهد ولي در واقعيت شهر جيپور يك شهر خوش آب و هوا است و شما مي توانيد فصل زمستان را براي سفر به اين شهر انتخاب كنيد و بليط هواپيماي جيپور را تهيه نماييد. اگر به شما توصيه مي شود بليط هواپيما جيپور را در فصل زمستان تهيه نماييد اين دليل بر اين نيست كه شهر جيپور در بقيه ماه هاي سال بد بوده است و شما در اين ماه ها از سفر خود منصرف شويد بلكه فصل زمستان بهترين فصل براي سفر به شهر جيپور است.

بهترين زمان براي سفر به شهر جيپور

همان‌ طور كه گفته شد بهترين زمان سفر با تور جيپور براي هركسي به خود او بستگي دارد اما فصل تابستان بهترين زمان پرواز است. در اين فصل شهر جيپور بسيار سرسبز است و با سفر به اين شهر حس آرامش به شما دست مي دهد. به اين نكته هم بايد توجه كرد كه شما وقتي بليط هواپيماي جيپور را دريافت مي كنيد بهترين زمان شما براي سفر تاريخ درج شده روي بليط جيپور است اما باز هم اين امكان براي شما فراهم شده كه اگر بخواهيد تاريخ بليط هواپيما جيپور خود را عوض كنيد قادر به اين كار باشيد ولي با رعايت شرايط در خصوص اين موضوع كه اين شرايط از طرف شركت هاي هواپيمايي گذاشته مي شود.

فرودگاه شهر جيپور

فرودگاه شهر جيپور يك فرودگاه با كاربرد عمومي مي باشد كه دولت مسئوليت نظارت بر آن را دارد. فرودگاه جيپور يك فرودگاه داخلي و خارجي است كه مي تواند پروازهاي داخلي هندوستان و هم خارج از هندوستان را انجام دهد. اگر شما بليط هواپيماي جيپور را تهيه مي كنيد و مي خواهيد به اين فرودگاه برسيد بايد از تاكسي يا خودروي شخصي خود استفاده كنيد چرا كه مسيري با اتوبوس به اين فرودگاه وجود ندارد.

در اين فرودگاه علاوه بر امكاناتي كه نام برده شد امكانات ديگري همچون دفترهاي فروش بليط، نمازخانه، بانك و عابر بانك، پاركينگ، خدمات باربري، سرويس بهداشتي، چرخ هاي دستي و انواع مغازه ها وجود دارد كه دليل آن ها مسافرها و توريست هاي داخلي و خارجي است كه هر ساله به اين شهر سفر مي كنند. همين امكانات باعث شده كه بليط جيپور در همه جاي ايران پر فروش باشد و هر ساله توريست هاي زيادي از نقاط مختلف جهان به اين شهر بيايند و همچنين باعث شده بليط هواپيماي جيپور جزء پر طرفدارترين بليط ها در جهان قرار بگيرد.

فرودگاه شهر جيپور

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط جيپور

در اين فرودگاه شركت هاي زيادي فعاليت مي كنند كه همه آن ها به صورت رفت و برگشتي اند مگر در شرايط خاص كه به صورت يك طرفه قرار گيرند و شركت هاي موجود در اين فرودگاه عبارتند از: شركت هواپيمايي اتحاد امارات، شركت هواپيمايي عمان اير، شركت هواپيمايي اير لاين جت اير ويز هندوستان، شركت هواپيمايي قطر اير ويز، شركت هواپيمايي اير گلف بحرين، شركت هواپيمايي تركيش اير لاين و ديگر شركت هاي هواپيمايي. شما زماني كه بليط جيپور را دريافت مي كنيد نگران رفاه خود در اين فرودگاه و هواپيما ها نباشيد زيرا كه محيط فرودگاه و هواپيماها از كيفيت بالايي برخوردار است و شما براي سفر به شهر جيپور از هر جاي دنيا مي توانيد بليط هواپيماي جيپور را تهيه نماييد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي جيپور

ابتدا بايد گفت كه بهترين زمان سفر به شهر جيپور براي هر فردي بستگي به شرايط آن فرد دارد اما بهترين زمان براي گرفتن بليط هواپيماي جيپور فصل تابستان است زيرا كه در اين فصل مدت زمان بيشتري را مي توانيد در سفر باشيد و همچنين از نظر آب و هوايي شهر جيپور شرايط خوبي خواهد داشت ولي بايد خاطر نشان كرد كه در اين فصل بليط جيپور بسيار گران و كمياب مي شود. 

 در هر سفري كه افراد مي خواهند به جيپور انجام دهند ابتدا بايد به زماني كه مي توانند مسافرت خود را شروع كنند نگاه كنند و بعد به ساير امور بپردازند چون شهر جيپور و بليط هواپيماي جيپور در هر زماني وجود دارد. بهترين زمان براي رزرو بليط جيپور فصل هايي است كه مسافرين كمتري به اين شهر سفر مي كنند و قيمت بليط هواپيماي جيپور بسيار پايين است اما اگر شما دوست داريد در زمان هاي شلوغ نيز به اين شهر برويد مي توانيد از مدتي قبل تر از طريق سايت بليط جيپور را دريافت كنيد كه ديگر نه نگران رزرو بليط هواپيماي ارزان جيپور و نه نگران هزينه زياد بليط جيپور باشيد.

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي جيپور

وقتي شما به سايت براي خريد بليط هواپيماي جيپور مراجعه مي كنيد نيازي به ارائه هيچ گونه مدركي نيست و فقط بايد اطلاعات آن ها را درست وارد نماييد و فقط در روز پرواز مدارك را براي تطبيق دادن بايد به مأموران گيت تحويل دهيد اما اگر به صورت حضوري به شركت هاي مسافربري براي خريد و تهيه بليط لحظه آخري جيپور مراجعه مي كنيد بايد حداقل يك مدرك شناسايي از خود به آن ها ارائه دهيد و در شرايط خاص از شما مدارك ديگري هم مي خواهند مانند آن كه عكس مدرك شناسايي تحويلي شما با شما مطابقت نكند و يا جزء اتباع خارجي باشيد.

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي جيپور

قيمت بليط هواپيماي جيپور در فصل هاي مختلف

قيمت بليط هواپيماي جيپور در فصل بهار

ماه فروردين، در اوايل اين ماه با توجه به مناسب و فرا رسيدن عيد نوروز و استقبال بيش از حد مردم ايران و جهان قيمت بليط هواپيماي جيپور بسيار افزايش مي يابد. ماه ارديبهشت، در اين ماه به دليل كم تر شدن استقبال از بليط جيپور، قيمت ها نيز روال عادي خود را طي مي كند. ماه خرداد، در اواخر اين ماه به دليل اين كه امتحانات دانش آموزان تمام مي شود دوباره قيمت بليط جيپور بالا مي رود اما هنوز به حد قيمت بليط هواپيماي جيپور در ماه فروردين نمي رسد.

قيمت بليط هواپيماي جيپور در فصل تابستان

در اين فصل بليط هواپيماي جيپور زياد مورد استقبال قرار نمي گيرد و به همين دليل بليط جيپور در اين فصل با تخفيف هاي خوبي عرضه مي شود.

قيمت بليط هواپيماي جيپور در فصل پاييز و زمستان

در تمام اين دو فصل استقبال از بليط هواپيماي جيپور به بالا ترين حد خود مي رسد و به همين دليل قيمت هاي بليط جيپور سر به فلك مي كشد.

چند نكته در مورد تهيه بليط هواپيماي جيپور

  • نكته اول در مورد تهيه بليط هواپيماي جيپور است كه شما دو راه براي تهيه بليط جيپور در پيش داريد كه اولين راه آن مراجعه به سايت هاي شركت هاي هواپيمايي مد نظرتان است و دومين راه مراجعه حضوري به دفترهاي هواپيمايي مي باشد ولي بايد دقت كنيد كه هر كدام از راه ها را كه انتخاب مي كنيد، اطلاعاتي كه به افراد مربوطه مي دهيد بايد درست باشد و با مشخصات شما يا مسافر هم خواني داشته باشد اما اگر اين گونه نباشد شما يا مسافر به عنوان فرد بدون بليط محسوب مي شويد و قادر به پرواز با هواپيما نخواهيد بود.
  • اگر شما همراه خود كودك زير 6 سال داريد نياز نيست براي او بليط جيپور تهيه كنيد اما اگر بخواهيد براي او صندلي بگيريد بايد يك بليط هواپيماي جيپور با نام والدين او و با هزينه يك فرد بالغ براي او تهيه نماييد.
  • بليط هر گونه ناوگان حمل و نقلي در يك مدت زمان مشخصي قابل استرداد يا برگشت مي باشد اما معمولاً درصدي از مبلغ پول از آن كسر مي شود.

چند نكته در مورد تهيه بليط هواپيماي جيپور

مراكز ديدني و تاريخي در شهر جيپور

حال كه شما قصد خريد بليط هواپيماي جيپور را داريد بهتر است چند مركز ديدني اين شهر را بشناسيد و با شناختن اين مركز ها مي توانيد از سفر خود لذت ببريد. حال در زير به چند مورد از مراكز تفريحي و ديدني اشاره مي كنيم.

جال محل جيپور

اين مكان زيبا و تفريحي شهر جيپور به معني قصر آب مي باشد كه در داخل دريچه اي به نام من ساگار قرار دارد كه يكي از مكان ها گردشگري شهر جيپور كشور هندوستان به حساب مي آيد. اين قصر زيبا در درون آب ها قرار دارد و براي شما منظره هاي جالب و ديدني را به وجود مي آورد به طوري كه از ديدن آن لذت خواهيد برد. اين قصر زيبا يكي از بناهايي مي باشد كه بر اساس معماري اصيل هندي ساخته شده است و هنوز نيز باقي مانده است و وجود دارد. طراحي ها و معماري اين قصر آبي زيبا و مجلل نشان از تاريخ، فرهنگ و سبك مردم هند دارد كه آن را با زيبايي هر چه تمام تر به نمايش گذاشته است.

رصد خانه جانتر مانتر چيپور

اين رصد خانه قديمي كه قدمت آن حدود 300 سال مي باشد از مكان هاي ديدني شهر چيپور مي باشد كه توسط فردي به نام مهاراجه طراحي و ساخته شده است. اين مكان زيبا يك مجموعه از چند سازه مربوط به نجوم ساخته شده است و در كنار هم اين رصد خانه بزرگ را مي سازند.

قلعه آمر جيپور

اين قلعه زيبا با نام هاي ديگري همچون آمير و آمبر هم شناخته مي شود و اكثر گردشگراني كه به اين شهر مي آيند از اين قلعه ديدن مي كنند. اين قلعه يكي از بهترين مكان هاي ديدني شهر چيپور است كه در زمان هاي جنگ و حمله دشمنان از آن به عنوان راه فرار استفاده مي كردند.

مراكز ديدني و تاريخي در شهر جيپور

هوا محل چيپور

اين مكان زيبا به دليل داشتن معماري خاص و فوق العاده خود در شهر چيپور بسيار معروف شده است. نام ديگر اين كاخ قصر باد ها مي باشد كه داراي تعداد بسيار زيادي پنجره است و همچنين جلوه زيبايي به عنوان يك كاخ سلطنتي دارد. اين كاخ از مصالحي همچون شن ريزه هاي سرخ و صورتي تهيه شده است و به همين خاطر نمايي بسيار روشن دارد. شكل اين كاخ بسيار زيبا شبيه به هرم و لانه هاي زنبور مي باشد و همچنين اين كاخ زيبا در خود حدود 1000 پنجره كوچك را جا داده است.

موزه آلبرت هال

اين موزه بسيار زيبا يكي از موزه هاي قديمي شهر چيپور كشور هندوستان مي باشد كه جزء جاذبه هاي گردشگري هندوستان نيز به حساب مي آيد. اين موزه در كشور هندوستان به نام موزه مركزي دولتي نيز شناخته مي شود. در موزه آلبرت هال اشيائي همچون ابزار و ادوات جنگي، انواع زيور آلات، ظروف عتيقه، آلات موسيقي نگه داري مي شود.

كاخ شهر چيپور

يكي از كاخ هاي ديدني شهر چيپور مي باشد كه داراي بخش ها و قسمت هاي متفاوتي مي باشد. اين كاخ بزرگ خود از كاخ هاي بسيار كوچكي ساخته شده است كه يكي از زيبايي هاي اين كاخ به حساب مي آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.