بليط هواپيماي تركيه

بليط هواپيماي تركيه

بليط هواپيماي تركيه در چند سال اخير در صدر فروش بليط در اكثر شركت هاي هواپيمايي قرار گرفته است. تركيه جز كشورهايي است كه در چند سال اخير مردم ايران بسيار تمايل به سفر به اين كشور دارند و اگر به ليست توريست هاي كشور تركيه نگاهي بيندازيم مي بينيم كه بيشتر مسافران اين كشور ايراني ها هستند كه معمولا تعطيلات خود را در اين كشور مي گذرانند. توريست هايي كه از ايران و ساير كشورهاي دنيا به تركيه مي روند معمولا عمده اقتصاد اين كشور را تشكيل مي دهند.

آشنايي با كشور تركيه

براي هركسي كه قصد سفر به تركيه و خريد بليط هواپيماي تركيه را دارد آشنايي با تاريخ تركيه جالب است. اين كشور در ابتدا زير سلطه ايران و هخامنشيان بود كه بعد از حمله اسكندر به دست سلوكيان افتاد و بعد از آن نيز روميان اين كشور را فتح كردند. بعد از مدتي عثماني ها كه قبيله اي بسيار معروف در نزديكي هاي كشور تركيه بود شروع به شورش در اين كشور كردند و بعد از مدتي موفق شدند اين كشور را زير سلطه خود در بياورند. بعد ها در جنگ جهاني اول بود بود كه اين امپراطوري نابود شده و كشور تركيه به دست انگليسي ها افتاد و بعد از آن انقلابي در اين كشور رخ داد كه جمهوري تركيه تشكيل شد.

جغرافياي اين كشور نيز از ديگر موارد مورد نياز براي سفر به اين كشور و خريد بليط تركيه مي باشد. تركيه كشور بسيار زيبا مي باشد كه نيمي از اين كشور واقع در قاره آسيا و نيمي ديگر از آن واقع در قاره اروپا مي باشد، اين كشور با كشورهايي از قبيل ايران، آذربايجان، ارمنستان، گرجستان و عراق و سوريه همسايه مي باشد. تركيه توسط درياهاي سياه، مديترانه، مرمره و اژه احاطه شده است و دو تنگه بسيار مهم بسفر و داردانل در نزديكي اين كشور قرار دارند كه بسياري از تجارت اين كشور وابسته به اين دو تنگه مي باشد.

آشنايي با كشور تركيه

آب و هواي كشور تركيه

تركيه كشوري بسيار خوش آب و هوا مي باشد قسمت هاي مركزي اين كشور داراي آب و هواي بسيار خشك مي باشد و تمركز جمعيتي در اين ناحيه بسيار كم مي باشد و جمعيت كمي در اين مناطق زندگي مي كنند، نواحي جنوبي و جواب غربي اين كشور كه بيشترشان ساحل دريا ها مي باشد آب و هوايي مديترانه اي مي باشد و مكاني بسيار مناسب براي زندگي و سفر مي باشد و جمعيت زيادي از اين كشور نيز در اين منطقه زندگي مي كنند. قسمت هايي از تركيه كه با سواحل درياي سياه در همسايگي مي باشند نيز نواحي بسيار خوبي براي زندگي مي باشند اين نواحي داراي تابستان هايي بسيار گرم مي باشند ولي در فصول سرد اين ناحيه بسيار معتدل مي باشد و مكان مناسبي براي توريست هاي مي باشد. بخش هاي شرقي كشور تركيه نيز مناطق كوهستاني مي باشد كه بيشتر براي كوهنوري مورد استفاده قرار مي گيرد و در مناطق كوهپايه اي اين مناطق نيز جمعيت زيادي زندگي مي كنند. در زمان خريد بليط هواپيماي تركيه به زمان و مكان بليط دقت كنيد.

بهترين زمان براي سفر به تركيه

تركيه كشوري داراي آب و هواي بسيار معتدل مي باشد ولي بهترين زمان براي سفر به اين كشور بهار و پاييز مي باشد، ماه هاي مارس تا مي و سپتامبر تا اواخر نوامبر بهترين و مناسب ترين زمان براي سفر با تور تركيه و خريد بليط تركيه مي باشد. در اين ماه ها آب و هواي اين كشور بسيار مناسب مي باشد و اين كشور داراي بيشترين مسافر مي باشد و مي توانيد يك سفر بسيار خوب را در اين كشور تجربه كنيد، بنابراين براي خريد بليط هواپيماي تركيه و سفر به اين كشور حتما يكي از اين دو فصل را انتخاب كنيد.

در تور تركيه سعي كنيد همواره ويزاي خود و مدارك شناسايي خود را در كنار خود داشته باشيد كه در صورتي كه اتفاقي غير قابل پيش بيني افتاد و نياز به دانستن و تاييد هويت شما بود دچار مشكل نشويد، سعي كنيد از مراكز خريد بسيار مشهور تركيه خريد نكنيد اين چرا كه اين مراكز خريد معمولا محل خريد افراد بسيار پولدار مي باشد و معمولا قيمت هايي معادل چند برابر قيمت اصلي جنس را به شما مي فروشند، سعي كنيد اگر مشكلاتي براي شما در طول اقامتتان در اين سفر پيش آمد كه مربوط دولت اين كشور مي شد در ابتدا سعي كنيد به سفارت ايران در اين كشور مراجعه كنيد و مشكلاتتان را با آن ها در ميان بگذاريد.

فرودگاه هاي بين المللي تركيه

بيشتر پرواز هايي كه از ايران به سمت تركيه هستند مقصدشان معمولا دو شهر بزرگ آنكارا و استانبول مي باشند بنابراين به توضيح مختصري درباره فرودگاه هاي اين دو شهر مي پردازيم.

فرودگاه بين المللي آتاتورك استانبول

اولين فرودگاه، فرودگاه بين المللي آتاتورك استانبول مي باشد اين فرودگاه در سال 1924 ميلادي تاسيس شده است نام اين فرودگاه در ابتدا يشيل كوي بود كه نام منطقه اي بود كه فرودگاه در آن جا تاسيس شده بود ولي بعد ها به افتخار رييس جمهور يك دوره از اين كشور به نام مصطفي آتاتورك اين نام تغيير كرد، در سال 2015 اين فرودگاه توانست رتبه يازدهم شلوغ ترين فرودگاه هاي دنيا را كسب كند و در سال 2016 نيز توانست رتبه سوم را كسب كند. اين فرودگاه داراي دو پايانه مسافربري مي باشد كه كمك شاياني به حمل و نقل هاي بعد و قبل از پرواز مي كند و بيشتر مسافران به جاي تاكسي از اين پايانه ها استفاده مي كنند. بيشتر هواپيماهاي اين فرودگاه هواپيماهاي غول پيكر بوئينگ مي باشند. اين فرودگاه داراي گيت هايي مي باشد كه مي توانيد براي بازگشت بليط هواپيماي تركيه به مقصد خود را نيز از اين گيت ها دريافت كنيد.

فرودگاه بين المللي اسن بوگا آنكارا

فرودگاه بين المللي آنكارا فرودگاهي بسيار مجهز و بزرگ و شلوغ مي باشد كه نام اصلي آن اسن بوگا مي باشد و واقع در فاصله 28 كيلومتري شهر آنكارا مي باشد. اين فرودگاه در سال 1355 احداث شده است، به دليل افزايش تعداد مسافراني كه سالانه وارد اين شهر شده و يا از آن خارج مي شوند ترمينال جديدي دراين فرودگاه از سال 2006 احداث شده است كه كمك شاياني به جابه جايي مسافران مي كند. در سال 2009 اين فرودگاه به دليل ارائه بهترين كيفيت پروازي و كيفيت خدمات ارائه شده به عنوان بهترين فرودگاه در سرتاسر قاره اروپا انتخاب شد. بيشتر شركت هاي هواپيمايي كه در اين فرودگاه فعاليت مي كنند معمولا از شركت هاي هواپيمايي توركيش ايرلاين و آنادولوجت مي باشند. اين فرودگاه براي راحتي مسافران داراي اتوبوس هاي شهري و تاكسي هايي مي باشد كه شبانه روزي مسافران را در سطح شهر و داخل فرودگاه جابه جا مي كنند و در پايان گيت هاي فروش بليط هواپيماي تركيه به مقاصد مختلف نيز در اين فرودگاه يافت مي شود.

فرودگاه بين المللي اسن بوگا آنكارا

فرودگاه بين المللي صبيحه گوكچن استانبول

 اين فرودگاه در سال 2007 تاسيس شد و دليل تاسيسش هم تقاضاي بيش از حد پرواز به شهر استانبول بود كه فرودگاه آتاتورك به تنهايي توانايي تحمل اين حجم از جمعيت را نداشت. نام اين فرودگاه از نام اولين خلبان زن در اين كشور برگرفته شده است و به افتخار وي نام گذاري شده است. با وجود فرودگاه آتاتورك باز هم اين فرودگاه در سال 2015 موفق شد 28 ميليون مسافر را با پرواز هاي داخلي و خارجي جابه جا كند، قيمت هاي اين فرودگاه بسيار مناسب مي باشد و رتبه اول ارزان ترين پرواز هاي داخلي و خارجي را از سمت كنگره پرواز هاي ارزان قيمت در سال 2010 دريافت كرده است. اين فرودگاه داراي يك پاركينگ چهار طبقه مي باشد كه ظرفيتي معادل با 4000 خودرو را داراست.اين فرودگاه داراي يك هتل داراي 128 اتاق، ترمينال، گيت هاي فروش بليط هواپيماي تركيه به ساير نقاط دنيا و سردخانه مي باشد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط تركيه

همان طور كه گفته شد تركيه يكي از كشور هاي توريستي مي باشد و فروش بليط هواپيماي تركيه بيشترين ميزان فروش در تمامي دنيا مي باشد و سالانه تعداد بسياري زيادي از توريست ها تعطيلات خود را در اين كشور مي گذرانند. بسياري از شركت هاي هواپيمايي و تور هاي گردشگري در ايران نيز هر ساله تور هاي بسيار زيادي را به اين كشور مي برند. آزادي هايي كه در اين كشور برقرار مي باشد و مناطق بسيار زيباي اين كشور مسافران ايراني را جذب اين كشور مي كند و همين امر باعث مي شود بخش عمده اي از چرخ اقتصاد تركيه به واسطه تور هايي كه از ساير كشور ها به تركيه مي آيند  بچرخد و شركت هاي هواپيمايي نيز سود كلاني از فروش بليط هواپيماي تركيه مي برند. شركت هاي توريستي و هواپيمايي بسياري در ايران به مقصد تركيه پرواز دارند كه در ادامه به معرفي چند مورد از اين شركت ها مي پردازيم كه شما مي توانيد با تهيه بليط تركيه از اين شركت ها نسبت به سفر به تركيه اقدام كنيد.

شركت هواپيمايي هما

شركت هواپيمايي هما يا همان ايران اير جز معروف ترين شركت هايي است كه بليط تركيه را به فروش مي رساند و پرواز مستقيم به استانبول دارد. اين شركت هواپيمايي در سال 1325 احداث شده است و جزو قديمي ترين شركت هاي هواپيمايي ايراني مي باشد. اين شركت در زمينه هاي مسافربري و باربري فعاليت دارد. سالانه مسافران بسيار زيادي با تهيه بليط هواپيماي تركيه از اين شركت هواپيمايي به كشور تركيه سفر مي كنند و تجربه اي جالب را با اين شركت مسافربري تجربه مي كنند.

شركت هواپيمايي ماهان

شركت هواپيمايي ماهان نيز از شركت هاي هواپيمايي مي باشد كه پرواز مستقيم به كشور تركيه دارد و شما مي توانيد به خريد بليط هواپيماي تركيه از اين شركت هواپيمايي سفري راحت را به تركيه داشته باشيد. اين شركت در سال 1371 تاسيس شده است و به نوعي يك شركت هواپيمايي تازه تاسيس به حساب مي آيد. اين شركت هواپيمايي در ابتدا فقط پرواز هاي تهران – كرمان و كرمان – تهران را دارا بود ولي بعد ها با سرمايه گذاري هاي كلان اين شركت به يك بين المللي تبديل شد، بليط تركيه از پر فروش ترين بليط هاي اين شركت هواپيمايي مي باشد.

شركت هواپيمايي ماهان

بهترين زمان براي رزرو و خريد بليط هواپيماي تركيه

در كل بهترين زمان براي تهيه بليط هواپيماي تركيه را مي توان در لحظات آخر دانست چرا كه معمولا تور هاي مسافرتي كه به تركيه مي روند در تلاش هستند كه تور خود را به صورت كامل راهي اين كشور كنند و در لحظات آخر شما مي توانيد بليط تركيه را با قيمت هاي بسيار مناسب تهيه كنيد. فصل بهار فصل بسيار شلوغ تركيه مي باشد و معمولا مسافران زيادي مخصوصا از ايران راهي اين كشور مي شوند و معمولا قيمت بليط هواپيماي تركيه در اين فصل بسيار گران مي باشد، اگر به دنبال پرواز هاي ارزان قيمت و بليط هواپيماي تركيه با قيمت ارزان هستيد فصل پاييز بسيار مناسب اين هدف مي باشد چرا كه در اين فصل هم كشور تركيه زيبايي هاي خاص خود را دارد و شما مي توانيد با سفر به اين كشور از يك لذت كم نظير بهره ببريد. فصل زمستان فصل مناسبي براي خريد بليط تركيه نمي باشد چرا كه در اين فصل هوا بسيار سرد است و در فصل تابستان نيز توصيه مي شود اقدام به خريد بليط هواپيماي تركيه نكنيد چرا كه فصل بسيار گرمي مي باشد و ممكن است سختي زيادي را از ناحيه گرما متوجه شويد.

مدارك مورد نياز براي رزرو بليط هواپيماي تركيه

براي خريد بليط هواپيماي تركيه در ابتدا شما بايد نسبت به دريافت ويزاي تركيه اقدام كنيد، بعد از دريافت اين ويزا مي توانيد به شركت هاي هواپيمايي مراجعه كنيد و مدارك مورد نياز خود را براي خريد بليط تحويل دهيد، مدارك مورد نياز براي دريافت ويزا كپي و اصل شناسنامه و كارت ملي، دو قطعه عكس، مدارك مورد نياز براي تاييد تمكن مالي شما براي دريافت ويزا و پر كردن فرم درخواست ويزا مي باشد. بعد از كامل كردن اين مدارك شما مي توانيد با ارائه دادن ويزاي خود به شركت هاي هواپيمايي بليط تركيه خود را خريد كنيد.

قيمت بليط هواپيماي تركيه در زمان هاي مختلف

در فصل هاي گوناگون قيمت بليط هواپيماي تركيه متفاوت مي باشد، در فصل زمستان قيمت بليط هواپيماي تركيه به پايين ترين قيمت خود مي رسد زيرا كمترين تعداد مسافر در اين فصل از ايران به تركيه مي روند بعد از فصل زمستان، فصل تابستان كم ترين تعداد مسافر را به مقصد تركيه دارد و بنابراين در رتبه دوم ارزان قيمت ترين زمان هاي بليط تركيه مي باشد. فصل هاي پاييز و بهار بيشترين تعداد مسافر از ايران به مقصد تركيه مي روند و كلا كشور تركيه در اين دو فصل گردشگران زيادي را به خود مي بيند و به همين علت در اين دو فصل بيشترين مقدار قيمت بليط هواپيماي ارزان تركيه ثبت مي شود و شما براي خريد بليط هواپيماي تركيه بايد قيمت گزافي را بپردازيد. قيمت عادي بليط تركيه امسال يك ميليون و صد هزار تومان مي باشد كه در فصل هاي توريستي كه نام برده شد (پايير و بهار) اين قيمت به دو ميليون تومان نيز مي رسد.

قيمت بليط هواپيماي تركيه در زمان هاي مختلف

نكاتي براي خريد بليط هواپيماي تركيه

قبل از تهيه بليط هواپيماي تركيه سعي كنيد در ابتدا با انواع پروازها و شركت هاي هواپيمايي آشنا شويد و در مورد كيفيت پرواز و خدمات ارائه شده توسط آن ها تحقيق كنيد و سپس اقدام به خريد بليط تركيه از شركت هواپيمايي مربوطه كنيد. سعي كنيد فصلي را براي تهيه بليط انتخاب كنيد كه علاوه بر مناسب بودن آب و هوا و شرايطي كه مي خواهيد كشور تركيه داشته باشد (شرايطي همانند شلوغ بودن و يا مناسب بودن شرايط خريد و …) قيمت مناسبي نيز داشته باشد معمولا مواقعي كه كشور تركيه خيلي شلوغ مي باشد محل مناسبي براي رفتن به اين سفر نمي باشد چرا كه قيمت هتل ها و انواع جنس ها بسيار گران مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.